Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-22, 21:15
  #25
Medlem
ojz0rs avatar
Det är intressant att se hur länge Metallförbundet kommer stå ut med detta innan dom börjar klippa banden.
LO:s mäktigaste, mest mansdominerade och troligtvis mest "smygrasistiska" förbund måste tillslut få nog av sossarnas lallande.
Citera
2010-09-22, 21:17
  #26
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Efter SSU-härvan har han varit helt osynlig i svensk politik.

Han tog väl en time-out som Toblerone-Måna. Hon kom ju tillbaka som om inget hänt och blev partiledare. Historien upprepar sig...
Citera
2010-09-22, 21:18
  #27
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hårboll
Lite humoristiskt att man har valt två personer som båda ur två helt olika perspektiv symboliserar Socialdemokraternas maktfullkomlighet*.

Hur mycket förnyelse ger det?


*En som använder partiets pengar som sina egna och en som är född in i den nya adeln

Har någon av dom någonsin arbetat?
Citera
2010-09-22, 21:47
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Mycket lovande att den myglande kulturberikaren Shekarabi ska utforma såssarnas framtid. Känns passande. Shekarabis strategi + Nalin Pekgul som partiledare = framtiden.

Du glömde att Ibrahim Baylan bör fortsätta som partisekreterare.
Citera
2010-09-22, 21:59
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BurkHans
Lugn bara lugn. Hr ShejkArabi står nog dubbelt upp i kurs hos såssarna. Son och mor Arabi har tydligen också asylfifflat på sätt och vis. Han är nämligen född i UK, Manchester, och brittisk medborgare. Hade väl kollat upp bidragsnivån innan med tanke på hur de bet sig fast i Sverige för att inte behöva hamna i "Good Old Blighty" trots medborgarskapet. Mer info nedan:

http://webcache.googleusercontent.co...&gl=se&strip=1

Med facit i handen är det väl självklart att en sån lottovinst inte kan skickas tillbaka till det rasistiska England!

Ardalan Shekarabi är mycket riktigt född i England och blev därför brittisk medborgare. Moderna återvände sedan till sitt hemland Iran med den lille Ardalan, men därefter åkte hon till Sverige, där hon hade släktingar som redan bodde här, och sökte och fick asyl. Shekarabi var vid den tiden ganska liten och kan inte ha förstått detta med medborgarskap, så det är inte han som är skyldig till detta asylfusk.

Dock har han vid vuxen ålder berättat hjärteknipande historier om hur han varje morgon sprang till brevlådan för att se om det hade kommit ett brev med uppehållstillstånd.

Det kan vara sant att han var i god tro vid den tiden, när han var barn, men när han vid vuxen ålder måste ha förstått att hans mamma vilselett honom, att de hela tiden kunde ha åkt tillbaka till England utan problem och inte borde haft mage att belasta det svenska asylsystemet, borde han öppet säga att "min mamma lurade mig, för att hon förstod att hon skulle få ett bekvämare liv i Sverige än i England. Hon skapade ångest i mig när hon fick mig att tro att ett uppehållstillstånd i Sverige var avgörande för oss och att vi kanske inte skulle få det. Jag skäms för min mamma för detta och ska verka för att rutinerna att kolla medborgarskap för asylsökande i Sverige ska skärpas."

S beter sig lika korkat som alltid när de nu återlanserar Shekarabi. Det är ju så lätt att hänga ut honom, en asylfuskare, låt vara oavsiktlig.
Citera
2010-09-22, 22:01
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Skämt åsido så är det här faktiskt riktigt konstigt, och ett tecken på att såssarnas verklighetskontakt är oförändrat dålig. Vad är deras valanalys -- att man inte nådde ut till burka-kärringarna tillräckligt? Oh boy...

Shekarabi har aldrig varit ett starkt kort, han är en känd myglare som sparkades från SSU (han var med inte i en skandal, utan två skandaler), och när han skulle väljas till EU-parlamentet skrev några statsvetare en debattartikel och varnade för att Shekarabi skulle dra skam över Sverige.

Efter SSU-härvan har han varit helt osynlig i svensk politik.


Shekarabi fick jobb som brevsvarare hos Thomas Bodström. Han har även studerat juridik, men jag vet inte om han tagit examen.
Citera
2010-09-22, 22:13
  #31
Medlem
Ajskrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J400d
Konstigt att Socialdemokraterna är helt överkört av islamister vart man än tittar.

Hur kan ett islamist parti få 30% av alla röster i Sverige?

Vi får hoppas många gamlingar dör innan 2014 och dom som fortfarande lever inte låter sig hunsas av islamister på deras äldreboenden.
Snarare ett islamistparti eller ett islamiskt parti och inte ett "islamist parti", även om man möjligen får göra dig besviken och "avslöja" att Socialdemokraterna inte är islamister.

Besvikelse nummer 2 kommer när avslöjandet om att en majoritet av pensionärerna röstar borgerligt, men trots det kan jag inte önska mig att de ska dö även om de har de här åsikterna.

Besvikelse nummer 3 uppenbarar sig när du upptäcker att de rödgröna är större än Alliansen bland de unga

Glädjeämnet i sammanhanget för dig är att SD i bland annat skolvalet skördade stora framgångar
Citera
2010-09-22, 23:23
  #32
Medlem
fluff995s avatar
En hel del info om honom och hans bakgrund på wikipedia. Illegal flykting, EU-vänlig, mutkolv, knappt torr bakom öronen och dessutom jurist. My kind of guy...
Någon som vet om han är muslim, förresten? Och vad hade hans familj för skäl att fly från Iran? Var de mer "moderata" muslimer, eller kanske inte muslimer alls, eller handlade det om något annat?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ardalan_Shekarabi
Citera
2010-09-22, 23:29
  #33
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrupelfri Knöl
Shekarabis strategi + Nalin Pekgul som partiledare = 10 % i nästa riksdagsval.

Med den ledningen tvivlar jag på att man ens får 8 procent!!!
misstänker att lismande Baylan sänkt lika mycket somkorkade Mona...
Citera
2010-09-22, 23:30
  #34
Medlem
foool13s avatar
Det här var ju jävligt trevligt..(ironi) jag hade också hoppas på att någon gråsosse hade suttit i krisgruppen.. Anna Johansson har jag dock ingenting emot, snarare tvärtom.
Bara dem inte släpper in galningen, SSU-ordföranden Jytte Guteland.. jag tror att hon är en av de minst sympatiska människorna jag någonsin sett på TV.
Citera
2010-09-22, 23:33
  #35
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
En hel del info om honom och hans bakgrund på wikipedia. Illegal flykting, EU-vänlig, mutkolv, knappt torr bakom öronen och dessutom jurist. My kind of guy...
Någon som vet om han är muslim, förresten? Och vad hade hans familj för skäl att fly från Iran? Var de mer "moderata" muslimer, eller kanske inte muslimer alls, eller handlade det om något annat?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ardalan_Shekarabi

Hans familj flydde från iran av ekonomiska skäl till England(men ok Khomeini var ju ingen hit)
Familjen hade väl släktingar som flytt till sverige,och bidragen var väl lägre i Thatchers england än i sverige,så dom kom hit i stället ,och levde som illegala invandrare några år..
Sedan så var det väl så "synd" om dom så dom fick PUT,trots att inget skäl förlåg(england är ju ingen terrorstat trots allt)
Citera
2010-09-22, 23:35
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuss-i-lago
Under Stockholm Filmfestival kom Ardalan med vänner för att se en dokumentärfilm. De hade inte köpt medlemskort, de visste inte att man behövde det. Biografschefen var snäll nog att släppa in dem ändå. Jag, som rev biljetterna, rev inte Ardalans biljett (kommer inte ihåg varför). Samma biljett hittade jag senare på golvet när jag städade biografen, tummen upp till politiker som tar ansvar!

Tipsa miljöpartiet!!!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback