Flashback bygger pepparkakshus!
2010-09-20, 15:18
Medlem
Morrissons avatar
Jag har de senaste dagarna dragit igång min datorspelskarriär igen, så jag har laddat hem tre spel - dessvärre fungerar inget av dom på min relativt nya dator. Jag dubbelklickar på spelet och vips, hela skärmen blir svart. Jag kan varken minimera eller ta mig till aktivitetshanteraren. Jag försökt starta spelet som administratör, men samma fel uppstår.

Spelen jag har laddat hem och försökt mig på är: World of Warcraft, The Settlers 7 och Anno 1404 Dawn Of Discovery. Samtliga spel har delats ut av cirka 300 användare och samtliga spel har haft oändligt antal kommentarer och dom flesta tycks få igång spelen. Har någon haft problem, så har dom inte packat upp spelet korrekt. Så problemet ligger utan tvekan i min dator och inte i de nedladdade spelen.

Battlefield 2 fungerar utmärkt, vilket är köpt. Battlefield: Bad Company 2 och Football Manager 2009 fungerar utmärkt och de båda är nedladdade.

Min dator:

Operativsystem: Windows 7
Processor: Intel Core i5
RAM-minne: 4gb
Grafikkort: Radeon HD 5870

Jag uppdaterat drivrutinerna till all tänkbar maskinvara. Tidigare använder jag mig utav följande drivrutin till grafikkortet "ATI Catalyst™ Display Driver for Windows Vista/Windows 7 64-bit 10.4", men uppdaterade till den senaste nu imorse, dvs. "10.9". Problemet kvarstår, enda skillnaden blev att jag nu inte kan öppna Catalyst control centre - men det är inget jag grämer mig över direkt.

Vad bör jag göra, vad är fel? Känns lite surt att ha pungat ut ganska mycket pengar på den här datorn för ett par månader sedan, så blir det bara en massa strul!

Jag ber om ursäkt om jag har postat inlägget i fel forum och om jag har gjort det, så skulle jag uppskatta om en moderator kunde passa vidare tråden till rätt forumsdel.

Tacksam för svar!

/Morrisson
Citera
2010-09-21, 21:57
Medlem
supernalles avatar
pröva med att avaktivera vpu recover i CCC.
Har för mig att jag hade nåt liknande problem med ett ATI kort för ett par år sedan. Och vpu recover var det som ställde till det för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in