2004-06-12, 18:46
Medlem
skumt, det stämmer på mig också, det blir i tretal, dvs jämt delbart med tre....hmmm nu kommer man ju inte sitta och räkna nysningar.
Citera
2004-06-12, 21:50
Medlem
Svensken Von Svenskens avatar
3-5 gånger för mig
Citera
2004-06-12, 21:52
Bannlyst
På vardagar när jag oftast inte har tid o nysa så blir det nästan alltid bara en gång(ca: 25/30 på 3dagar), men om jag tänker på sex eller försöker dra ut ett näshår samtidigt så blir det alltid tre.. Har tänkt på detta i några dagar nu så det är verifierat.
Citera
2004-06-12, 22:16
Medlem
M2ks avatar
Hittills bara Tippi Hedren och undertecknad som passerat tresiffrigt. Mysharry snuddar, enär han har vissa oräknade nysattacker. Vi lär dock icke få klarhet, han har tyvärr nyst färdigt i FB (eget val).

Vem som koras som FB's mästernysare återstår att se...

===============================
Egen framgång är guld värd, andras motgång heller icke att förakta
===============================
*Håll dig till ämnet*Pennan är mitt svärd*Atjoooo*
Citera
2004-06-13, 02:13
Medlem
hagge3s avatar
Jag har aldrig nyst mer än en nysning i taget.
Citera
2004-06-13, 02:37
Medlem
ola18s avatar
jag nyser också alltid två gånger....helvete...hahahah nös precis nu! (två ggr såklart)..

helt sjukt.
när någon nyser brukar jag alltid säga: vad sa du?
sen nyser personen igen, och då säger man

ahh okej!
Citera
2004-06-13, 02:42
Medlem
rippercaneats avatar
Jag nyser alltid 2 ggr men har alltid en tredje påväg efter dessa 2. Den tredje kommer aldrig utan man sitter där och kippar efter luft, skitjobbigt.
Citera
2004-06-20, 08:02
Medlem
Jag nyser aldrig i något speciellt antal. Däremot nyser jag alltid när jag kollar på något ljust. Jag läste någonstans att det är ärftligt och att 20% av befolkningen är "allergisk" mot ljus.[/quote]

Det är inte ärftligt på något sätt och visar sig heller inte hos 20% av befolkningen.

Det är helt enkelt en reflex sedan bebisstadiet som inte lyckades växa bort för dig.

Des funktion är för barnet att nysa, så att huvudet (ögonen) kastas/ändrar riktning från de synnervsbrännande solstrålarna.

Det är dock roligt att retas med de som har dessa rudimentala reflexer. Det brukar räcka med att överraska med en stark ficklampa. Hehe!
Citera
2004-06-20, 13:32
Medlem
chicos avatar
Jag brukar nysa 19 gånger i rad vilket tar på krafterna Faktiskt väldigt jobbigt.

Chico
Citera
2004-06-20, 13:47
Medlem
Broder Tutas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror einar
Nyser aldrig jag rapar istället.

Jasså på så sätt... och då undrar man ju lite stilla hur det yttrar sig och ser ut när du är förkyld. Bubblar det slem genom munnen då?
Citera
2004-06-20, 13:54
Medlem
farbror einars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Broder Tuta
Jasså på så sätt... och då undrar man ju lite stilla hur det yttrar sig och ser ut när du är förkyld. Bubblar det slem genom munnen då?
Nej då rinner det grönt slemmigt snor.
Hur så?
Vill du smaka?
Citera
2005-09-04, 18:58
Medlem
genos avatar
Nyser man mer än tre gånger så beror det på en allergisk reaktion mot något...

EDIT: haha, fan vad kass bump av den här tråden, by mistake.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in