Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-18, 14:24
Medlem
cc_zeros avatar
Har nyss lyckats connecta min ps3 kontroll till min mbp och undrar självklart vad det finns för roliga program att använda nu.

Anledningen till att jag ens bemödade mig att connecta ps3 kontrollen var just för att använda den som kontroll för t.ex. Plex/XBMC eller bara allmänt kunna fjärrstyra datorn från soffan.

Hittar dock inga apps alls för det, inte för mac iaf.

Någon som har något tips?
Citera
2010-09-18, 14:35
Citat:
Ursprungligen postat av cc_zero
Har nyss lyckats connecta min ps3 kontroll till min mbp och undrar självklart vad det finns för roliga program att använda nu.

Anledningen till att jag ens bemödade mig att connecta ps3 kontrollen var just för att använda den som kontroll för t.ex. Plex/XBMC eller bara allmänt kunna fjärrstyra datorn från soffan.

Hittar dock inga apps alls för det, inte för mac iaf.

Någon som har något tips?
När du säger att du lyckats koppla in den låter det som att du har verkligen försökt att pressa in den i macbooken xD.

Vet tyvärr inte, men borde ju finnas någon hacker som slängt ihop ett program.
Citera
2010-09-18, 14:38
http://tattiebogle.net/index.php/ProjectRoot/Ps3Controller
Citera
2010-09-18, 14:56
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big B
http://tattiebogle.net/index.php/ProjectRoot/Ps3Controller

Har redan den installerad. Kan fortfarande inte göra shit med min ps3 kontroll dock

Hittade programmet ControllerMate och lyckades klura ut hur skiten funkade tillslut. Dock så har jag inte registrerat programmet så kan i princip inte göra ett skit
Citera
2010-09-18, 16:23
Medlem
Janitsos avatar
Citat:
Har redan den installerad. Kan fortfarande inte göra shit med min ps3 kontroll dock

Hittade programmet ControllerMate och lyckades klura ut hur skiten funkade tillslut. Dock så har jag inte registrerat programmet så kan i princip inte göra ett skit
https://www.flashback.org/f17
Citera
2010-09-18, 16:41
Medlem
Lethass avatar
Citat:

Serial till ControllerMate 4.3.11 finns i iSerial Reader
Citera
2010-09-19, 16:49
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lethas
Serial till ControllerMate 4.3.11 finns i iSerial Reader

Man tackar Inte tankat hem serialbox sen carracho tiden
Senast redigerad av cc_zero 2010-09-19 kl. 17:04.
Citera
2010-09-20, 01:39
Medlem
cc_zeros avatar
Har fixa in så R3 är musen och resten av knapparna är bindade för att vara optimerade för xbmc/plex.

Lite grejer som kanske skulle bättras på, men alla de nödvändiga funktionerna funkar som det ska.

Om någon annan vill ha setupen så säg till.
Citera
2010-09-20, 15:14
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Funkar det med RemoteBuddy också? Nån som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in