Citat:
Ursprungligen postat av <::-\-47-/-::>
För ögonblicket så minskas antalet fora, forum som "liknar" varandra slås ihop till ett osv. Att det ska skapas ett eget för just studier är nog inte så troligt. Jag håller med LT om att "arbetsliv borde få utbildning tillagd i den stora rubriken" för tydligheten skull. Det är i det forumet de trådarna hör hemma. Det finns alltså redan ett forum avsett för studierelaterade ämnen.
Jag är dock tveksam till att det skulle vara en stor del studenter bland de aktiva besökarna på FB. Jag har då inte sett några tecken på det.
Kanske är det inte en
s t o r andel. Jag har inga invändningar mot att man slår ihop närligganda ämnen, som exempelvis datorsäkerhet med kryptering, off-topic med övrigt eller medicin & hälsa med psykologi & psykiatri. Däremot så vidhåller jag att, även om utbildning i ett allmänt perspektiv har en koppling till arbetslivet, så rör det sig på ett forum om två väsentligen skilda diskussioner.
Jag vet naturligtvis inte exakt vilka förändringar som är planerade, och det är så klart ytterst administrationens beslut vilket upplägg man vill ha. Jag tycker dock att det är viktigt att det finns en lyhördhet inför användarnas önskemål.