2004-06-05, 15:26
Medlem
Rumpnissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indica
Ett utbildningsforum skulle utgöra en arena för studerande att utbyta erfarenheter och råd kring frågor som exempelvis studiefinansiering och val av utbildning eller studieort. Det är enligt mitt synsätt logiskt att hålla dessa frågor skilda från de frågor som berör arbetslivet.

Alla besökare har naturligtvis inte behov av ett sådant forum, men det är inte alla som upplever ett behov av pyroteknikforum heller. Jag trodde att Flashbacks administration hade en målsättning att erbjuda ett brett och mångfasetterat utbud av debattkategorier, och med tanke på att en ganska stor del av de aktiva besökarna är studenter så vore det enligt min mening lämpligt att inrätta ett forum som berör just skola och utbildning.

Håller definitivt med. Är inte längre student själv men delar gärna med mig av erfarenhter från min studietid.

EDIT: Arbetslivsforumet skulle kunna ändra namn till Utbildning och Arbetsliv eller liknande, ungefär som någon skrev tidigare

Och jag förstår heller inte den hätska kritiken ...
Citera
2004-06-05, 15:30
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Citat:
Ett utbildningsforum skulle utgöra en arena för studerande att utbyta erfarenheter och råd kring frågor som exempelvis studiefinansiering och val av utbildning eller studieort. Det är enligt mitt synsätt logiskt att hålla dessa frågor skilda från de frågor som berör arbetslivet.

Alla besökare har naturligtvis inte behov av ett sådant forum, men det är inte alla som upplever ett behov av pyroteknikforum heller. Jag trodde att Flashbacks administration hade en målsättning att erbjuda ett brett och mångfasetterat utbud av debattkategorier, och med tanke på att en ganska stor del av de aktiva besökarna är studenter så vore det enligt min mening lämpligt att inrätta ett forum som berör just skola och utbildning.
För ögonblicket så minskas antalet fora, forum som "liknar" varandra slås ihop till ett osv. Att det ska skapas ett eget för just studier är nog inte så troligt. Jag håller med LT om att "arbetsliv borde få utbildning tillagd i den stora rubriken" för tydligheten skull. Det är i det forumet de trådarna hör hemma. Det finns alltså redan ett forum avsett för studierelaterade ämnen.

Jag är dock tveksam till att det skulle vara en stor del studenter bland de aktiva besökarna på FB. Jag har då inte sett några tecken på det.
Citera
2004-06-05, 15:41
Medlem
Namblas avatar
Citat:
Jag instämmer med Ender, det finns behov av ett dedikerat utbildningsforum. Kritiken är fullständigt obegriplig.

Så fan att den är.
Trådar med namnen"Är det någon som har svaren på mitt matteprov?????" är inte så roliga.
Skaffa dig en syokonsulent.
Citera
2004-06-05, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av <::-\-47-/-::>
För ögonblicket så minskas antalet fora, forum som "liknar" varandra slås ihop till ett osv. Att det ska skapas ett eget för just studier är nog inte så troligt. Jag håller med LT om att "arbetsliv borde få utbildning tillagd i den stora rubriken" för tydligheten skull. Det är i det forumet de trådarna hör hemma. Det finns alltså redan ett forum avsett för studierelaterade ämnen.

Jag är dock tveksam till att det skulle vara en stor del studenter bland de aktiva besökarna på FB. Jag har då inte sett några tecken på det.

Kanske är det inte en s t o r andel. Jag har inga invändningar mot att man slår ihop närligganda ämnen, som exempelvis datorsäkerhet med kryptering, off-topic med övrigt eller medicin & hälsa med psykologi & psykiatri. Däremot så vidhåller jag att, även om utbildning i ett allmänt perspektiv har en koppling till arbetslivet, så rör det sig på ett forum om två väsentligen skilda diskussioner.

Jag vet naturligtvis inte exakt vilka förändringar som är planerade, och det är så klart ytterst administrationens beslut vilket upplägg man vill ha. Jag tycker dock att det är viktigt att det finns en lyhördhet inför användarnas önskemål.
Citera
2004-06-05, 15:59
Medlem
Citat:
Kanske är det inte en s t o r andel. Jag har inga invändningar mot att man slår ihop närligganda ämnen, som exempelvis datorsäkerhet med kryptering, off-topic med övrigt eller medicin & hälsa med psykologi & psykiatri. Däremot så vidhåller jag att, även om utbildning i ett allmänt perspektiv har en koppling till arbetslivet, så rör det sig på ett forum om två väsentligen skilda diskussioner.

Jag vet naturligtvis inte exakt vilka förändringar som är planerade, och det är så klart ytterst administrationens beslut vilket upplägg man vill ha. Jag tycker dock att det är viktigt att det finns en lyhördhet inför användarnas önskemål.
Det var inte min avsikt att på något sätt dissa ditt förslag, jag ville bara informera om hur läget ser ut för ögonblicket (så långt jag vet iaf). Hoppas du inte tog alltför illa upp.
Citera
2004-06-05, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nambla
Så fan att den är.
Trådar med namnen"Är det någon som har svaren på mitt matteprov?????" är inte så roliga.
Skaffa dig en syokonsulent.

Mycket lustigt lilla vännen, men lugna ner dig lite och läs igenom den här tråden igen.
Citera
2004-06-05, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av <::-\-47-/-::>
Det var inte min avsikt att på något sätt dissa ditt förslag, jag ville bara informera om hur läget ser ut för ögonblicket (så långt jag vet iaf). Hoppas du inte tog alltför illa upp.

Åh, jag tog inte illa upp alls, om jag lät tvär så var det oavsiktligt.
Citera
2004-06-05, 16:04
Medlem
Citat:
Åh, jag tog inte illa upp alls, om jag lät tvär så var det oavsiktligt.
Ingen fara alls! Jag har råkat ut för värre!
Citera
2004-06-06, 20:27
Medlem
ahlmans avatar
Citat:

Sånt här har jag ingenting emot att se diskuteras. Givetvis.

Men det hade nog blivit förjävla mycket sån skit som Nambla påpekar.
Visst att göra det till underrubrik i Arbetsliv, med fortsatt hårdhänt inställning mot provfixare och övriga lata muppar.
Citera
2004-06-07, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ahlman
Sånt här har jag ingenting emot att se diskuteras. Givetvis.

Men det hade nog blivit förjävla mycket sån skit som Nambla påpekar.
Visst att göra det till underrubrik i Arbetsliv, med fortsatt hårdhänt inställning mot provfixare och övriga lata muppar.

Avsikten är naturligtvis inte vara att sprida testresultat och färdiga fördjupningsarbeten och liknande, sådant kan ju regleras av moderatorn om man så önskar. Däremot så är det tänkbart att elever som kör fast i sina projekt kan få lite vägledning och tips om var man hittar information, och då på ett forum där resten av besökarna inte störs. Det finns nog många som vill visa sig kunniga och gärna kommer med hjälp när det är ett ämne de behärskar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in