Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-16, 23:14
Medlem
Man märker ständigt av hur infekterad invandringspolitiken är (no shit Sherlock) och det tycks som om sverigedemokrater blir lite för defensiva och går i 'experternas' fällor. Jag syftar på SDU:aren som snackade om ett etniskt homogent Sverige, det snacket drog 'experten' upp vilket är taget från Nationaldemokraterna - inte Sverigedemokraterna.

Jag tror att SDU-killen var lite för snabb med att citera honom...

Det är så mycket lögner och oseriösa framträdanden också.

Citat:
Jo, a, du , det står, här i Aftonbladet, jo du , det står här i Aft..

PK-folket har tränat media länge och väl för att kunna citera dem i framtida debatter mot farliga rasister som äter barn..
Citera
2010-09-16, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Trenchcoat
Var Nalin verkligen det bästa man kunde prestera?

Handlar såklart om att man nu försöker greppa varenda litet halmstrå i syfte att minska antalet röster på Sd. Idag spelades gråtande-muslimkärring-kortet, givetvis med ett mer eller mindre katastrofalt resultat.
Lite irriterande att Åkesson måste ge sig in i detaljer om fläskkött och bad, tala istället mer generellt om att svenskar måste anpassa sig efter invandringen och får sina traditioner och vanor inskränkta på grund av invandringen - inte om några skåneungar råkat bli av med fläsket.
Citera
2010-09-16, 23:15
Medlem
raggarsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatera
Vad hette den andra killen med backslick från SD? Riktigt bra på att argumentera!
SD krossade totalt och det är bara larvigt att höra invandrartjejernas argument som verkar tycka de är okej att kasta saker och försöka göra illa folk för att man inte håller med dem?...
Christian Westling Heter han.

http://valpejl.se/kandidat/48184/Christian_Westling
Senast redigerad av raggarsvin 2010-09-16 kl. 23:17.
Citera
Medlem
aeaeaeaeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingSmithy
Man märker ständigt av hur infekterad invandringspolitiken är (no shit Sherlock) och det tycks som om sverigedemokrater blir lite för defensiva och går i 'experternas' fällor. Jag syftar på SDU:aren som snackade om ett etniskt homogent Sverige, det snacket drog 'experten' upp vilket är taget från Nationaldemokraterna - inte Sverigedemokraterna.

Jag tror att SDU-killen var lite för snabb med att citera honom...

Det är så mycket lögner och oseriösa framträdanden också.

PK-folket har tränat media länge och väl för att kunna citera dem i framtida debatter mot farliga rasister som äter barn..

Snackar du också skit om samerna? vad är problemet med att vissa vill bo i ett homogent land?
Citera
Medlem
lfcinmehearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dunder84
Jag kan inte särskilt mycket om politik och har inte följt med särskilt mycket under slutspurten.
Således är jag rätt bortkommen vad det gäller funderingar kring vad jag skall (om jag skall) rösta på.
Jag vet att alla partier har lite av det goda och mycket av det onda. Jag vet också att det inte går att välja ut alla bra bitar utan att man får ta det onda med det goda, men det gör mig så jävla förbannad att man, bland samtliga partier, inte kan ta en sansad debatt med SD, utan enbart avfärdar partiet som ett populistisk parti alternativt en missnöjesröst.

Jag har inte kunnat undgå att märka den, nästintill absurda, allmänna inställning bland våra ledande politiker angående SD, samt medias motvilja. Tystnaden bland etablerad media kring misshandeln av sd grabben, den lilla incidenten med hakkorset så att säga, Federlys enormt uppmärksammade misshandel som är rätt mycket mer förekommande än att få något inristat i pannan.
Det får mig att känna ett obehag som man inte borde känna. Och givetvis är det inte enbart dessa två incidenter som jag reagerat på.

Är vi idag så starkt influerade av vinklande media och PK-människor att vi verkligen neglierar en obekväm sanning, enbart av rädslan för att få en stämpel?

Om ingen kan argumentera för att jag skall rösta på ett av de mer etablerade partierna kommer min röst i rikdsdagsvalet att gå till SD. I synnerhet efter kvällens debatt, där S-kvinnan inte ens kunde ta Åkesson i hand efter debatten. En debatt som för övrigt kändes som ett basebollträ mot en vattenmelon. Hade inte S tjänat på att skicka en skickligare debattör, som inte behövt låta som om personen hade ytterst nära till gråten hela tiden samt kunde svarat på Åkessons argument?

En helt seriös fråga: Är debatterna alltid såhär? Man svara inte på frågorna och drar fram helt orelevanta fakta?
Ja det är allt för ofta ett aphus i dessa Debatt-program på SVT. Dessutom gillar de att bjuda in partiska så kallade experter. Man blir spyfärdig.
Citera
Medlem
waggazees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krumilur
Hahahahaha ååh, jag sitter med tårarna i ögonen. Mer stryk har jag aldrig någonsin sett en människa få i en debatt! Åkesson körde verkligen över sossekärringen totalt. Sjukt patetiskt att hon försöker riva ner applåder genom att tala med gråten i halsen. Hon tillför ju tammefan inte ett enda sakligt argument för hur man ska lösa invandringsfrågan.

- "Vi tog kampen, vi vann!"
- "Som jag sa tidigare, vi har redan tagit den kampen och vi har vunnit!"
- Du sa ju precis att du tycker att kampen är vunnen, att problemet är löst?
- "Nej det har jag aldrig sagt."

- "Du har sagt att muslimer inte kan leva i en demokrati"
- Nej det har jag aldrig sagt.
- "Men du sa ju att muslimer inte kan leva i en demokrati?"
- Nej det har jag aldrig sagt, det var du som sa det.

Vad fan håller kärringen på med? "Tycker du att mina barn är ett hot mot Sverige?" Ojojoj vad lost alltså, refererar till debattartikeln i Aftonbladet var det enda hon gjorde, satan så pinsam. Är hon ens mentalt frisk? Hoppas att någon dunkar upp skiten på Youtube så man får se avrättningen om och om igen.

Och vad i hela helvete är det för jävla "experter" dom har bjudit in? Vilka jävla stolpskott!

+1

Tur du formulerade skiten så bra så jag slapp skriva så mkt. Skämdes när kärringen nästan lipade. Och den ena kommentatoren (ja hon som hade sne mun, stammade, blundade när hjärnan arbetade och verkade lite efterbliven) måste ju svt ha ropat in från gatan i brist på annat.
Citera
2010-09-16, 23:16
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calaverra
Hon vägrade skaka hand med honom..

Så djupt satt den sekulära ytan....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calaverra
Hon vägrade skaka hand med honom..

Så jävla omoget beteende. Uppenbarligen skulle Pekgul behöva lära sig lite vanligt svenskt hyfs.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nascor
Skillnaden är väl att det knappt finns några judar som håller så strikt kost. Judarna är precis som kristna lagda åt det mer sekulära hållet.
Haha VA?!?
Gillar att du förklarar att alla kristna är sekulära, speciellt katolikerna är ju kända för att vara sekulära.
För övrigt så finns det muslimer som inte bara äter halal heller, precis som det finns judar som bara käka kosher. Nej ditt inlägg är nog något av det dummaste jag har läst.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mohk
Skämtar du eller? De vill anpassa politiken efter hur samhället ser ut idag och hur det kommer utvecklas, det skulle du kanske förstå om du lyssnade noggrant på deras argument.
Men väx upp istället. PP är ett parti för 13-åringar, ingen annan. Fildelningsfrågan är död och så är PP.
Citera
Medlem
bombaccis avatar
Debatten mellan Ohlsson och Schyman var den helt klart mest intressanta att lyssna på. Det var mer av en diskussion emellanåt där två olika åsikter kom fram. Lite tröttsamt när Schyman körde sina standardfraser om att alla kvinnor är förtryckta och männen är onda. Minus för "hejarropen" även om det var på birgitta så känns det lite larvigt.

Debatten mellan pekgul vs åkesson irriterade mig. Såååååå tröttsamt när den självgoda sossen dels säger att de vann fighten. De vann en fight om att kvinnorna ska kunna gå på ett fik? grattis, då är talibanerna och co besegrade nu då. Sedan är det även riktigt tröttsamt när man sätter ihop åkesson och SD med mmilitanta muslimer, det finns rasister inom SD men att jämföra SD som har en annan syn på invandringen med militanta muslimer är enbart löjlig. Märktes att pekgul hade googlat på lite kristna fanatiker.

Håll även med åkesson om att det blir löjligt med två "experter" som ska berätta om vem som vann debatten mellan dem (där ingen var sverigedemokratisk "expert"). Tjejen som var expert kändes extra oproffsig, hon var kanske nervös men hade svårt att formulera sig. Nalin lät som sahlin lite och jag trodde att hon nästan skulle börja gråta.

Debatten med pp partiledare orkade jag inte lyssna på helt o hållet då det känns så befängt att kräva att man ska ha fri tillgång till musik, vill man ha en brittney spears skiva så kan man betala för det, skattepengar ska inte gå åt det. Finns betydligt viktigare saker att kräva i så fall, tex hyresrätter, mat, billig kollektivtrafik osv.

Blev mest förbaskad kring pekgul vs åkesson debatten, mest för fulspelet mot åkesson. Jag röstade på fp och är väl ganska mjuk i vissa frågor men hejar ändå lite i det tysta på att SD ska nå riksdagen, tröttsamt när ett parti motarbetas på ett så fult sätt.
Citera
2010-09-16, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Gillade Jimmies sågning av "experterna". Värt att tillägga är att dessa två liberaler var partiska även i den första debatten till Birgittas fördel.

Pekgul fick dock in flera poänger mot Jimmie. Exempelvis att ritualslakten kom till Sverige med judarna och inte med muslimerna.

Ändock är ju SDs andemening med detta och ett otal andra undantag som muslimer och andra minoriteter åtnjuter, att det är åt helvete... De skall assimileras och anpassa sig till svenska värderingar, inte tvärtom - skit samma om det var judarna, eskimåerna eller muslimerna - olika namn, samma skit...!

Sjukt, var ordet...!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in