Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-09-15, 21:20
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Fast min tankegång kring ställningstagande kring det hela och principen som förs är ju självklart relevant för Outlaw också. Eller gäller andra regler för det?
Vad jag förstått det som så gäller extremt speciella regler för outlaw, det som sägs i outlaw stannar i outlaw, förutom eventuella varningar och bannlysningar som man kommer fram till naturligtvis...Just outlaw är ju som tidigare nämnts inte en plats vi som inte sålt våran själ till satan ska ha tillgång till alls och inte heller informationen som kan tänkas finnas där...
Citera
2010-09-15, 21:24
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Man kan anta att denna diskussion inte handlar om Outlaw, snarare om forum som normala dödliga har tillgång till.
Modsen har garanterat tjogvis med andra regler och lagar att rätta sig efter för att undkomma publikt smisk.

Jag vet att den inte handlar om Outlaw, men då det är ett dolt forum så passar jag på att fråga.
Citera
2010-09-15, 23:09
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Jag vet att den inte handlar om Outlaw, men då det är ett dolt forum så passar jag på att fråga.
Historien visar att den som sprider screens från outlaw bannlyses, medan den som sprider prints från Laidback inte bannlyses.
Citera
2010-09-15, 23:24
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Eller gäller andra regler för det?
Ja.
Citera
2010-09-15, 23:41
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Ja.
Men reglerna är sådana att vi övriga inte ens får reda på vad reglerna är?
Citera
2010-09-15, 23:42
Medlem
Det finns inga dolda forum
Citera
2010-09-15, 23:46
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Det är väl rätt självklart? Vad som sägs i Outlaw stannar i Outlaw, så har det alltid varit och kommer alltid vara.
Citera
2010-09-15, 23:54
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karate Kenta
Det finns inga dolda forum
Har du sovit i en låda utan internet de senaste 6 åren? Såklart det finns dolda forum.
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Det är väl rätt självklart? Vad som sägs i Outlaw stannar i Outlaw, så har det alltid varit och kommer alltid vara.
Lite synd är det, anser jag i alla fall.
Citera
2010-09-16, 00:08
Medlem
soulreapers avatar
Citat:

Lite synd är det, anser jag i alla fall.
Jag förstår inte vad vi vanliga användare har för nytta av att veta vilka regler som gäller i OL? Dock är det uppenbart och rätt självklart att det som skrivs i OL är sekretess belagt. Detta är för att vi användare ska vara trygga med att om någon outar vilka vi är IRL ska inte moderatorerna som utreder detta skvallra vidare till alla andra..Detta var bara ett exempel av många på varför jag ser det som en självklarhet att det är sekretess i OL...Mer regler för oss användare att ta del av skulle bara vara onödigt och generera jävla massa frågetrådar här i flashback...
Citera
2010-09-16, 00:16
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Jag förstår inte vad vi vanliga användare har för nytta av att veta vilka regler som gäller i OL? Dock är det uppenbart och rätt självklart att det som skrivs i OL är sekretess belagt. Detta är för att vi användare ska vara trygga med att om någon outar vilka vi är IRL ska inte moderatorerna som utreder detta skvallra vidare till alla andra..Detta var bara ett exempel av många på varför jag ser det som en självklarhet att det är sekretess i OL...Mer regler för oss användare att ta del av skulle bara vara onödigt och generera jävla massa frågetrådar här i flashback...

Fördelen med ett öppet Outlaw skulle givetvis vara att medlemmarna hade en annan inblick och verkligen såg med egna ögon att allt sker enligt reglerna. Som det är nu finns det ju vissa som mer eller mindre tror att vi sitter och funderar ut vilken medlem som blir veckans mobboffer, att vi har roligt åt att banna folk hit och dit osv.

Samtidigt behöver det vara dolt pga de anledningar du nämner. Det skulle vara omöjligt att t ex köra omröstning om regelbrott i Outlaw om vi inte kunde se de raderade inläggen, skulle de ligga ute öppet där och medlemmar hade tillgång vore det ju lika illa som att de ligger ute på forumet. Därför stannar också sådana uppgifter i Outlaw och en moderator får inte sprida det vidare.

Eftersom det snart rör sig om över 300 moderatorer som cirkulerat sedan forumet börjades moderera så kan nog medlemmarna känna sig lugna över att någon skulle ha reagerat om vi gjorde vad som helst i Outlaw.
Citera
2010-09-18, 16:23
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Fast min tankegång kring ställningstagande kring det hela och principen som förs är ju självklart relevant för Outlaw också. Eller gäller andra regler för det?

Som Å.G sa så är forum stängda för att hålla nyregistrerade ute. Vem som helst kan dock få tillgång ifall de vill.

Outlaw däremot är bara tillgängligt genom en moderatorstitel, vilket gör det rätt uppenbart att just det forumet behandlas annorlunda.
Citera
2010-09-18, 20:51
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Precis som micaele säger så gäller regeln att det som sägs i Outlaw stannar i Outlaw. Självklart med undantag som att vi utlyser varningar, regeländringar, nytillsatta moderatorer, nyskapade forum och så vidare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in