2004-06-08, 12:06
Medlem
cbwhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av La Chasse
Haha! Jo, det var sannerligen kväljande ord, i synnerhet slidSEKRET . I och för sig är ju själva innebörden något motbjudande, så det är ju inte så konstigt. Jag tänkte mer på fullt alldagliga ord, utan någon snuskig innebörd, som några av dem som har presenterats hittills: tänk, rar, kroppslotion, ultimat o.s.v.

Men kroppen i sig är ju sällan motbjudande. Det är mest bara orden som får den att bli det. De flesta finner väl kvinnobröst tämligen vackra? Nå, tänk då att de faktiskt innehåller en vårtgård, så blir det genast motbjudande +o(
Citera
2004-06-08, 12:07
Medlem
cbwhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagger
Är det ingen mer än jag som har reagerat på ordet strax? Upprepa det några gånger för er själva så låter det snart så bissart att ni kommer vara rädda för att använda det sedan.

Upprepa vilket ord som helst så låter det konstigt.

"Fläkt, fläkt, fläkt, fläkt, fläkt, fläkt, fläkt, fläkt, fläkt, fläkt, fläkt, fläkt..."
Citera
2004-06-08, 16:44
Medlem
Jaggers avatar
Båt, båt, båt, båt, båt, båt, båt, båt
Citera
2004-06-08, 17:50
Medlem
BZQWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dIRe_
Fula ord:
  • Fläsk
  • Böckling
  • Gnejs
  • Smaskig
  • Grejsimojs
  • Knutte

Gnejs låter fruktansvärt äckligt... typ bajs och snor blandat.
Citera
2004-06-08, 19:22
Medlem
Mr Radarkontakts avatar
Jag tycker att fjäril är ett konstigt namn på en vacker sak. Säger man det på skånska dessutom så låter ännu värre.

Bröd låter också illa även om det kanske inte är lika vackert.

//Mr Radarkontakt
Citera
2004-06-08, 20:02
Medlem
svenskans ABSOLUT vidrigaste ord är korv. jag ber er, ta ordet i er mun. korv. usch!
Citera
2004-06-09, 11:00
Medlem
dazombys avatar
Verbet "foka".
Som i:"Vi måste foka på att hitta en lösning".

Det finns ett svenskt verb som heter "FOKUSERA" som funkar alldeles utomförträffligt.
Jävla bissniss-konsnylter.
Jag håller med M2k på den punkten. De har bara förstört vårt fina språk. Satans avföda.

Och ordet "tänk". "Vi måste hitta ett nytt tänk" Uärk! Dubbelt avskyvärt med extra hat på toppen.

/dz
Citera
2004-06-09, 14:04
Medlem
cbwhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagger
Båt, båt, båt, båt, båt, båt, båt, båt

Tåg, tåg, tåg, tåg, tåg, tåg, tåg, tåg, tåg, tåg, tåg, tåg..." - Knut Larsson
Citera
2004-06-19, 05:04
Medlem
dIRe_s avatar
Mer:
"Läskeblask", som man ibland kan läsa i kalle anka. "Snatterand", urk! Hehe "urk" låter ganska fult också, kanske meningen att det ska låta fult iofs.
Citera
2004-06-19, 05:27
Medlem
La Chasses avatar
dIRe: Läskeblask är ju ett störtskönt ord! Jag tycker inte det låter motbjudande för fem öre, men smaken är ju som baken.
Citera
2004-06-20, 13:07
Medlem
Cohibas avatar
Jag använder själv aldrig ordet byggnation. Ursprungligen var det ett skämtord, ett språkligt missfoster, germanskt förled och latinskt efterled, men nu tycks det ha blivit accepterat.
Citera
2004-06-25, 22:47
Medlem
Tycker det låter fördjävligt när folk mitt i en svensk mening uttalar ordet bebis som dess engelska motsvarighet, bejby.

Lite off topic tycker jag även ordet trossats är lite småkinky om man är på rätt humör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in