När jag satte på datorn så märkte jag att det är en ständigt närvarande tunn röd linje vertikalt över skärmen. Denna linje syns inte om jag tar en screenshot. Vad är problemet och hur löser jag det? Har den senaste iMacen för övrigt.
Har provat hardware test, hittar inga fel. Hittar heller inget på Apple support, det närmaste jag hittar är väl det här med döda pixlar... men det här rör sig om en linje som går över hela skärmen. Något jag märkte är att den bara syns över mörka färger. T ex nu har jag flashback uppe över nästan hela skärmen, medan resterande är täckt med Snow Leopards standardbakgrundsbild. Konstigt nog syns linjen bara över skrivbordet, medan webbläsaren är fri från linjen. Men går jag in på en hemsida med mörkare färger syns linjen över hela.
När jag kopplar in en extern skärm syns inte linjen alls (på den externa skärmen). Borde ju tyda på att skärmen på iMacen gått sönder... får ringa Apple Support imorrn om ingen har något bättre förslag.
Detta är ett tillverkningsfel, kontakta Apple på en gång. Fotografera skärmen, och var noga med att dokumentera all kontakt, datum och vilka besvär detta har orsakat dig.
Detta fel är EXTREMT ovanligt. En vän råkade ut för samma ska på sin 17" iMac. Trots att den var tre år ville hon kosta på att laga den. När den kom tillbaka från reparationen från Apple kostade det ingenting, varken den nya skärmen eller arbetet.