Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-09-13, 17:17
Medlem
GILikeYourPantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No_fear
Han dolde även i flera år att han vart blind för det skulle skada sporten, man får se mycket av dom matcherna i Rickson Gracies dokumentär Choke och för mig att dom även tar upp det att han vart blind där men är inte säker då det var ett tag sen jag kollade den dokumentären.

Jag håller med totalt, Yuki Nakai är den som utsatts för de mest osportsliga då han var permanent skadad av fighten. Att han sedan fortsätter och ställer upp i två till matcher den kvällen mot personer som är uppåt 30kg tyngre än honom är helt otroligt. Dokumentären Choke borde ha fokuserat på Yukis historia istället för Rickson.

En osportslig fighter är Gilbert Yvel tidigt i sin karriär. Mot Don Fry så tog han emot sig på repen löjligt många gånger trots att domaren sa åt honom. Sen så petade han Fry i ögonen ett antal gånger då han var rädd att bli nedtagen. Sen i andra matcher så har han bitit en motståndare och slagit en domare.
Citera
2010-09-13, 17:57
Medlem
Magnanimitys avatar
Är det nån som har en gif på Rampage när han ger sin motståndare en lapp från sin mamma, "please don't hurt my son"?

Det borde ha varit en ordentlig mindfuck.
Citera
2010-09-13, 20:46
Medlem
ryamattas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnanimity
Är det nån som har en gif på Rampage när han ger sin motståndare en lapp från sin mamma, "please don't hurt my son"?

När och vart gör han detta?
Citera
2010-09-13, 21:03
Medlem
sampalitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ryamatta
När och vart gör han detta?

Har för mig att det var när han mötte Igor Vovchanchyn(stavning?)
Citera
2010-09-13, 22:08
Medlem
No_fears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sampalito
Har för mig att det var när han mötte Igor Vovchanchyn(stavning?)

Det är korrekt
Citera
2010-09-13, 22:10
Medlem
Genaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No_fear
Kom på en till sak med Gerard i UFC 1 så trampade han in och heilade åt alla väderstreck efter han gått in i oktagonen, typ vid 1:57 i denna video: http://www.youtube.com/watch?v=FyrKFP1LFHM

Fast det där har också argumenteras att det är en savate hälsning (typ samma som Kongo gör när han gör sin entrance promenad) men Gordeau har också ett hakkors som pryder ena armen så vette fan om det var en savate hälsning
Det här fick mig att tänka på en annan ful fighter som gillar nazismen.

Viacheslav Datsik!
Han slåss först med någon klen utmanare från publiken, sedan ger han sig på domaren.
http://www.youtube.com/watch?v=2zR3vNwl_cs

Efter att ha livnärt på att stjäla mobiltelefoner åkte han in på ett mentalsjukhus, vilket han senare rymde ifrån.

Lite heilande med Datsik. STIG GEIL!
http://www.youtube.com/watch?v=rWv-_eDcEVo

Och som alltid när man nämner Datsik bör man även ta med hans legendariska match mot Andrei Arlovski.
http://www.youtube.com/watch?v=Wpw5Bqcv-aY
Rutten och Quadros har svårt att hålla sig för skratt och deras kommentarer blir mer och mer sarkastiska varefter tiden går.
Citera
2010-09-13, 22:13
Medlem
livinglegends avatar
http://www.youtube.com/watch?v=iKsn4oZ0ySM&feature=related

Gillar inte Koscheck men det där var inte okej.
Citera
2010-09-13, 22:44
Medlem
Kebabsugers avatar
Hawaii snubben bj penn ströp någon och vägrade släppa, domaren fick slita i hans arm
Citera
2010-09-14, 23:50
Medlem
Denna kanske är minor. Men jag minns när Rich Franklin möter Yushin Okami (tror det var Okami?). Första ronden är jämn och direkt efter ringvilan går Franklin ut och med handen öppen för att "touch gloves", antaligen för en bra första rond. Okami ser ut att göra samma sak, men istället springer in med ett flygande knä :P Man ser att Rich liksom: WTF?!?

Men det kan nog också ha att göra med att de som fightats i Japan inte är van vid UFC "kulturens" touching-gloves mellan varje rond...
Citera
2010-09-14, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WithinMe
Denna kanske är minor. Men jag minns när Rich Franklin möter Yushin Okami (tror det var Okami?). Första ronden är jämn och direkt efter ringvilan går Franklin ut och med handen öppen för att "touch gloves", antaligen för en bra första rond. Okami ser ut att göra samma sak, men istället springer in med ett flygande knä :P Man ser att Rich liksom: WTF?!?

Men det kan nog också ha att göra med att de som fightats i Japan inte är van vid UFC "kulturens" touching-gloves mellan varje rond...

nä det har att göra med den extremt låga moral som asiater har så fort det gäller tävling
Citera
2010-09-15, 00:02
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CBSativa
Han har gjort samma sak fast i den matchen så bröt han armbågen på sin motståndare trots att han klappade runt 10 ggr om jag minns rätt. Också under de tidiga UFC turneringarna.

Jag vet inte om det enbart är rykten då jag hörde det precis när man köpte UFC på VHS för länge sedan att killen med bruten arm hade haft en tröja där det stod ungefär "I fucked the Gracie brothers". Vet inte om det stämmer dock.
Citera
2010-09-15, 00:02
Medlem
GILikeYourPantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnanimity

Han tog med sig tuggummi eller minttabletter i en match också då han tyckte att motståndaren hade dålig andedräkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in