2010-09-10, 13:56
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ender.W
Just ja, för kor, grisar, hundar, höns, hamstrar, hästar och en jävla massa annat existerade inte före vi tämjde dem.

Smart där...
Evolutionen har anpassat dem i en så stor mån att en direkt övergång till ett liv utan människor skulle vara direkt dödlig för väldigt många av dem.
Citera
2010-09-10, 14:00
Medlem
penol700s avatar
Citat:
Just ja, för kor, grisar, hundar, höns, hamstrar, hästar och en jävla massa annat existerade inte före vi tämjde dem.

Smart där...
Vill du vara klassrumsdryg får du vara det i en annan forumsdel.
Nej, dagens kor har aldrig existerat i vilt tillstånd, inte heller hundar eller höns. De klarar sig helt enkelt inte utan oss. De andra nämnda djuren kan klara sig i rätt klimat, men många skulle frysa ihjäl utan sina stall och höbalar.
Hej då.
Citera
2010-09-10, 14:46
Medlem
Ender.Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Evolutionen har anpassat dem i en så stor mån att en direkt övergång till ett liv utan människor skulle vara direkt dödlig för väldigt många av dem.

Evolutionen? Njae, det är väl ändå människan som anpasat dem, genom tex. avel. De hade nog klarat sig länge utan människan men visst hade flera individer dött, men aldrig att hela rasen hade dött...

Citat:
Ursprungligen postat av Penol700
Vill du vara klassrumsdryg får du vara det i en annan forumsdel.
Nej, dagens kor har aldrig existerat i vilt tillstånd, inte heller hundar eller höns. De klarar sig helt enkelt inte utan oss. De andra nämnda djuren kan klara sig i rätt klimat, men många skulle frysa ihjäl utan sina stall och höbalar.
Hej då.

Se ovan...
Citera
2010-09-10, 14:59
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Evolutionen? Njae, det är väl ändå människan som anpasat dem, genom tex. avel. De hade nog klarat sig länge utan människan men visst hade flera individer dött, men aldrig att hela rasen hade dött...

Se ovan...
Rasen? Vi talar om raser, plural. Utav de raserna hade flera dött, inte alla, men ett flertal.
Citera
2010-09-10, 15:02
Medlem
penol700s avatar
Citat:

Se ovan...
Det är också evolution.
Ingen har sagt att hela "raser" skulle ha dött, men jo, antagligen skulle inte t ex kor klara sig utan människan speciellt länge.

Du har uppenbarligen ingen aning om vad du snackar om och du är otrevlig, så nu ignorerar jag dig.
Citera
2010-09-10, 15:20
Medlem
Bra & bra, sitter just nu och vältrar mig över en saftig biff & ta inte ifrån mig den rätten att kunna njuta av en matkulinarisk upplevelse!
Citera
2010-09-10, 15:52
Medlem
Ender.Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penol700
Det är också evolution.
Ingen har sagt att hela "raser" skulle ha dött, men jo, antagligen skulle inte t ex kor klara sig utan människan speciellt länge.

Du har uppenbarligen ingen aning om vad du snackar om och du är otrevlig, så nu ignorerar jag dig.

Otrevlig? Va?

Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Rasen? Vi talar om raser, plural. Utav de raserna hade flera dött, inte alla, men ett flertal.

Oj felstavat. Förlåt jag skall genast späka mig själv i åtta timmar för detta misstag...
Citera
2010-09-10, 16:00
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Otrevlig? Va?

Oj felstavat. Förlåt jag skall genast späka mig själv i åtta timmar för detta misstag...
Du ger ett oseriöst intryck och visar tydligt att du inte har någon aning om vad du diskuterar.
Citera
2010-09-10, 16:03
Medlem
Varför inte avrätta alla dessa egoistiska människor som ändå inte gör annat än att förstöra?
Citera
2010-09-10, 16:07
Medlem
kan inte ta ts seriöst han kan ju inte mena allvar. jag ber om ursäkt om det visar sig att han är grovt mentalt handikappad. troll!
Citera
2010-09-10, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av penol700
Fel. Det finns ferala (förvildade) populationer av åtmistone svin, häst, hund och höns. Dessa klarar sig utmärkt utan människans hjälp. Domesticeringen har evolutionärt varat så kort tid att arterna inte förlorat förmågan att klara sig. Självkart skulle de vilda populationerna vara mindre, men arterna i sig skulle klara sig utmärkt.
Citera
2010-09-10, 20:19
Medlem
Våffelnylles avatar
penol700: Flera av förfäderna till några av vår dags tamdjur är numera utrotade, t.ex. uroxen och vildhästen/tarpanen (utöver de populationsspillror som utgör Przewalskis häst, om man exkluderar populationer som i grunden är förvildade tamhästar)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in