Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
12-02-20, 22:56
Medlem
jag fick fram ett annat nr till killen han uppgav sig att vara i sollefteå.. ringde han och det är tydligen flera som ringt till han för "boven" har kapat hans namn på eniro... han verkar har ansträngt sig ialfall så att han har mejlat från ett it cafe kan stämma!
Citera
12-02-20, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kriister
fan vad shysst grabbar.. okej men kan det va så att han suttit på den ip fast mejlet va skickat från[217.10.98.139].. några tips på vad man kan säga när man ringer dit för att få fram namnen som jobbade på torsdag kväll?

mailet kom som sagt från *.139 och på *.147 fanns en hemsida som jag tror tillhör samma nätverk. om det är så och folket på företaget är villiga att samarbeta så finns det en liten liten chans att du ska hitta förövaren. för att få dom på din sida vette fan vad du ska säga, beror ju helt på vad det är för människor. men berätta din historia och kolla hur dom reagerar. saken är ju den att som antagligen bara kommer säga nej. skulle jag gjort, dom har ju inga skyldigheter till dig, men försök iaf sista utvägen...tomma hot =p
Citera
12-02-21, 21:43
Medlem
biomechs avatar
spåra ip-adress via ett mail?

hej! kan man få fram en ip-adress genom ett mail? tex om jag skickar ett hotmail till någon kan dom se vart mailadressen är skapad osv? alltså få fram vem jag är? bara något jag suttit och funderat på, för datorer styr i stort sätt hela världen och då borde man ju kunna göra nästan vad som helst med dom... ??
Citera
12-02-21, 23:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av biomech
hej! kan man få fram en ip-adress genom ett mail? tex om jag skickar ett hotmail till någon kan dom se vart mailadressen är skapad osv? alltså få fram vem jag är? bara något jag suttit och funderat på, för datorer styr i stort sätt hela världen och då borde man ju kunna göra nästan vad som helst med dom... ??
Om du skickar ett hotmail till någon så kan denne om han/hon har kunskapen ta fram IP adress varifrån mailet sändes, vill minnas att man högerklickar på mailet och väljer "visa full header" eller något sådant.

MVH Kidon
Citera
12-02-21, 23:33
Medlem
biomechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kidon
Om du skickar ett hotmail till någon så kan denne om han/hon har kunskapen ta fram IP adress varifrån mailet sändes, vill minnas att man högerklickar på mailet och väljer "visa full header" eller något sådant.

MVH Kidon

okej tack!! =)
Citera
12-03-05, 19:46
Medlem
Grazpops avatar
kille spelade bort pengar på bet365, går det att spåra?

En vän till mig spelade bort ett par hundra på ett bet365 konto som inte var hans, han använde proxy. Går det att spåra honom att det var han som slpelade bort allt? Vill sätta dit honom!!
Citera
12-03-05, 19:49
Bannlyst
hur kunde han lösen till kontot som inte var hans ?
Citera
12-03-05, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grazpop
En vän till mig spelade bort ett par hundra på ett bet365 konto som inte var hans, han använde proxy. Går det att spåra honom att det var han som slpelade bort allt? Vill sätta dit honom!!
När du säger "sätta dit", talar du om polisanmälan eller något annat?
Citera
12-03-05, 20:11
Medlem
Grazpops avatar
Han har samma lösenord till allt, klantigt!

Båda är mina vänner och jag har lixom
hamnat i kläm.
Mer få fram sanningen!
Citera
12-03-05, 20:19
Medlem
Det beror på hur väl han har skyddats sig.
Polis kommer inte ta ärendet vidare om ni skulle gå den vägen.

The cash is gone, inte mycket att göra än att byta vänner.
Citera
12-03-05, 21:03
Medlem
Grazpops avatar
Tror han bara har proxy... Tänk om han lurar andra? Måste kunna gå att dra rätts bindande sannolikheter då?
Citera
12-03-05, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grazpop
Tror han bara har proxy... Tänk om han lurar andra? Måste kunna gå att dra rätts bindande sannolikheter då?
Beror på vilken proxy han använder sig utav, men nej proxy är inte 100% som skydd.
Vi kan ju säga så mycket som att du aldrig kommer kunna ta reda på det, skaffa bättre lösenord och dela inte med dig utav det. Problem solved & det kosta er några hundralappar att lära sig.

Du kan ju alltid be din "Kompis" ersätta er för pengarna som saknas på kontot, alternativ spöa honom så kanske han inte gör om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in