Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
10-12-05, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Vill du kanske visa något av dina verk?

Och nej, du har och kommer aldrig ha tillgång tillde ip-adresser som nyttjar youtube.

Jag vill inte avslöja min identitet, därför postar jag inte kanalen här. Den som vill se min kanal skickar ett brev.
Citera
10-12-11, 13:34
Medlem
terminator t-xs avatar
ringa till sin operatör för att spärra abonnemanget. Därefter ringer man till polisen för att göra en förlustanmälan. Men innan det tar man fram kartongen som telefonen kom i eller kvittot eller garantisedeln som man naturligtvis har sparat. På dessa kan man hitta det så kallade IMEI numret. IMEI numret kan man säga, är telefonens registreringsplåt som på en bil. Unik för varje telefon. Denna uppger man till polisen under samtalet. Av polisen får du ett så kallat diarienummer. Även kallat K-nummer eller I-nummer om du gör anmälan till polisen via webben. Efter du har fått den uppgiften från polisen tar man återigen kontakt med sin operatör och ber dem stöldstänga själva handenheten (telefonluren). För att kunna göra detta behöver vi IMEI numret som du hittade på kartongen/kvittot/garantisedeln samt diarienumret som du fick av polisen. Vad som sker då efter vi har stängt telefonen är att oavsett om du byter simkort så kommer det inte att gå att ringa med luren. Den är då stöldstängd.
Citera
11-01-22, 12:02
Medlem
om jag vill dölja mitt ip vad ska jag ladda ner för program då?

tacksam för svar
Citera
11-01-22, 13:41
Medlem
kryptonajts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knot3seven

tacksam för svar

Det finns många olika gratis VPN klienter.
http://lmgtfy.com/?q=free+vpn

Du kan också få ett års gratis Premium medlemskap med CyberGhost's VPN om du använder kampanjkoden "cobiextra", utan situationstecken.
Citera
11-01-22, 14:56
Medlem
Zeromatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonajt
Det finns många olika gratis VPN klienter.
http://lmgtfy.com/?q=free+vpn

Du kan också få ett års gratis Premium medlemskap med CyberGhost's VPN om du använder kampanjkoden "cobiextra", utan situationstecken.

Vad är situationstecken för något?
Citera
11-01-22, 15:12
Medlem
kongolasse12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeromatic

En ganska vanlig felsägning på citationstecken. http://sv.wikipedia.org/wiki/Citationstecken
Citera
11-01-22, 15:13
Medlem
Ultimatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeromatic
Vet inte, ett tecken som visar vilken situation man är i, haha.

Cyberghost är ganska lamt dock, bara 10gb data per månad :<
Citera
11-01-23, 01:02
Medlem
execs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knot3seven

tacksam för svar
Någon föreslog att du skulle använda dig av en proxyserver som pekat ut. Jag skulle vilja protestera en smula mot detta förslag.

En proxyserver är bara säker i den utsträckning som den a) skyddas fysiskt och b) administratören väljer att inte samarbeta med olika övervakningsorgan.

Om FBI/motsvarande beslagtar servern och går igenom loggarna så vet de precis vem det är som ligger bakom trafiken genom den. Alternativt så kanske de kräver ägaren på relevanta utdrag från loggfilerna i utbyte mot att inte beslagta hans servrar/knäcka hans verksamhet.

Om jag fick förtroendet att chefa över FBI så skulle jag ägna minst halva min gärning till att sätta upp skalbolag som tillhandahåller proxyservrar med VPN och promota dem på internet, allt medan vi kartlade den verksamhet som civilisterna försökte undanhålla.

Så, hur vet du som konsument att dina uppgifter stannar i rätt händer/raderas?

Ett bättre alternativ är att använda distribuerade nät där säkerheten/anonymiteten är inbyggd i själva systemet. Tor är ett exempel. Ytterst kortfattat kan funktionssättet beskrivas som att noderna i nätet vet aldrig varifrån trafiken kommer eller vem den är påväg till, de vet bara åt vilket håll de ska skicka den vidare. Ju fler användare nätet får, desto mer omöjligt blir det att kartlägga vem som besökte vilken site/skickade vilken information.

Tor-nätet tillåter kryperande kretsar, men om man som användare struntar i att skapa en krypterad anslutning så är det värsta som kan hända i princip att kapade noder kan läsa meddelandet som vidarebefordras (men sändare och mottagare är fortfarande okända).

Se http://www.torproject.org/about/overview.html.en för mer utförlig information (med illustrationer!).

Se http://www.torproject.org/docs/documentation.html.en för "Getting up to speed on Tor's past, present, and future" (videoseminarier, presentationsmaterial o. dyl.)

P.S. Gissa var WikiLeaks-dokumenten har sin hemvist?
Citera
11-01-30, 18:13
Medlem
få reda på ip-adress via någons mail

Går det att få reda på någons ip-adress av någon man fått mail av?

mailen är 123....@live.se
Citera
11-01-30, 18:14
Medlem
Blaxmixs avatar
Nej, nej och NEJ.

Lär dig att söka på forumet.

När du fått tag på hans/hennes ip, vad ska du göra då? Du kan få repa på deras internetleverantör, inte mer.. om du inte har ett jobb som gör det möjligt för dig att ta reda på mer.
Citera
11-01-30, 18:17
Bannlyst
Ja det går att få reda på IP om han/hon skickat ett mejl till dig.
Citera
11-01-30, 18:20
Bannlyst
http://www.ip-adress.com/trace_email/

Där har du min vän.

Det du gör är att gå till din inkorg, högerklicka på mejlet utan att klicka dig in i den och sedan välja "meddandekälla". Kopiera allt där och sedan klistrar du in i adressen som jag har angivit där ovan och bingo now you have an IP.
Senast redigerad av Arbortvitae 11-01-30 kl. 18:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in