2012-02-14, 21:05
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av token12
Nu har jag en fråga till alla som säger "Aldrig".
Tycker ni bokstavligt talat att detta är fult?
http://www.asos.com/Farah-Vintage/Farah-Vintage-The-Blake-Short-Sleeved-Slim-Fit-Check-Shirt/Prod/pgeproduct.aspx?iid=1562305&cid=5642&sh=0&pge=0&pg esize=20&sort=-1&clr=Blue

Vansinnigt fult.

Citat:
Ursprungligen postat av GlennGBG
Om du är en tunn liten typ med armar som spindelben, så är det aldrig okej med kortärmad skjorta, ser bara fånigt ut. Däremot en snygg skjorta på en vältränad person är helt okej om det är varmt ute, för min del får man gärna ha det både på jobb och privat.

Helt rätt. Jag använder ibland kortärmad skjorta när det är riktigt varmt. Dock finns det några riktiga NO NO när det gäller kortärmsskjortor.

- Randiga och rutiga kortärmsskjortor är absolut förbjudna. Det luktar Nisses Herrmode lång väg.

- ALDRIG slips till kortärmat. Någonting som gör mig kallsvettig är om jag befinner mig i t ex London under sommaren. Vid lunchtid strömmar det helt plötsligt ut massor med yngre engelska män i kortärmat och slips!!

Jag köper enbart kortärmat i Italien, Spanien och Portugal och då endast i exklusiva kvaliteer. Passar ibland på att på ort och ställe köpa t ex kortärmade linneskjortor från Dolce & Gabbana för runt 800-900:-/styck. Materialkvaliteen är oftast mycket bra, däremot är inte tillverkningskvaliteen i samma klass.

Användningen av kortärmsskjortor är också beroende på var man bor och därmed hur lång sommar man har. På en solbränd och vältränad kropp är en exklusiv kortärmsskjorta snyggt!
Citera
2012-02-16, 13:01
Medlem
riskakaimbas avatar
Aldrig om du inte ska bowla
Citera
2012-02-16, 13:34
Medlem
morkfromorks avatar
Vanligt i varmare länder.

http://www.hakaren.com/netivate_content/albumphoto/0AF1E74C-D0B7-8868-7EAB90A8F1EA0B14/ArtSingapore%20with%20President%20Nathan.jpg
Citera
2012-03-05, 13:47
Medlem
simme1988s avatar
kortärmad skjorta är helrätt i karibien eller på hawaii.

vill man vara kortärmad är en snygg pike det enda riktiga eller om man kavlar upp skjortärmen på en vanlig skjorta. det kan vara skitsnyggt!

i sverige tror jag barta de säljer kortärmade skjortor på dressmann eller HM
Citera
2012-03-07, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simme1988
kortärmad skjorta är helrätt i karibien eller på hawaii.

vill man vara kortärmad är en snygg pike det enda riktiga eller om man kavlar upp skjortärmen på en vanlig skjorta. det kan vara skitsnyggt!

i sverige tror jag barta de säljer kortärmade skjortor på dressmann eller HM
I princip alla stora klädeskedjor säljer kortärmade skjortor. MQ, Esprit, Jack & Jones etc.

Att man inte går på en bal i kortärmat är ganska självklart, men ni som påstår att det är konstigt att lämna trädgården utan att ha långärmat 2012 är bara störtlöjliga. Häng med i tiden istället!

En snygg, vältränad person med kortärmad skjorta kommer inte ses som ful av fler än vissa extrema trendbögar/flashbackare.
Citera
2012-03-07, 22:53
Medlem
AndrewBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alpako
I princip alla stora klädeskedjor säljer kortärmade skjortor. MQ, Esprit, Jack & Jones etc.

Att man inte går på en bal i kortärmat är ganska självklart, men ni som påstår att det är konstigt att lämna trädgården utan att ha långärmat 2012 är bara störtlöjliga. Häng med i tiden istället!

En snygg, vältränad person med kortärmad skjorta kommer inte ses som ful av fler än vissa extrema trendbögar/flashbackare.

Jag skulle nog vilja påstå att dem som är strängt emot kortärmade skjortor snarare är mer ortodoxa än "trendbögar"
Citera
2012-03-07, 23:00
Medlem
churries avatar
Som många tidigare har skrivit ska du ALDRIG ha på dig en kortärmad skjorta. Ha förr en vanlig skjorta med uppkavlade armar eller en pikétröja.
Citera
2012-03-08, 08:24
Medlem
Sjukt löjligt att hetsa upp sig så över ett klädesplagg. Dock kommer all upphetsning i världen från några enstaka på flashback inte påverka något. Att de finns att köpa överallt beror på att de säljer.
Citera
2012-03-09, 02:40
Medlem
Skinballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
(exempelvis sharpskins och poppare)

Dafuq, varför får bara sharpskins ha kortärmade skjortor?

Till topic: Personligen ser jag inga fel med kortärmad skjorta om man ska dra och handla i 30+, ska på stranden eller liknande. Jobbet kan väl vara okej beroende på vad man jobbar med. Krogen skulle jag aldrig få för mig att gå på i kortärmad skjorta.

Dock följer jag inga som helst "stilregler" så vill man se ut att hänga med i modet ska man inte lyssna på mig
Citera
2012-03-09, 10:08
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skinballe
Dafuq, varför får bara sharpskins ha kortärmade skjortor?

Till topic: Personligen ser jag inga fel med kortärmad skjorta om man ska dra och handla i 30+, ska på stranden eller liknande. Jobbet kan väl vara okej beroende på vad man jobbar med. Krogen skulle jag aldrig få för mig att gå på i kortärmad skjorta.

Dock följer jag inga som helst "stilregler" så vill man se ut att hänga med i modet ska man inte lyssna på mig
"Exempelvis sharpskins och poppare" skrev jag faktiskt. Olika sociokulturella grupper kan anamma den kortärmade skjortan som ett slags attribut medan den förkastas av den konservative herren.

Vill man inte hänga med i modet är det bara att följa stilreglerna.
Citera
2012-03-13, 09:50
Medlem
Illusioners avatar
Jag äger en endaste kortärmad skjorta, har använt den en endaste gång. Det är helt enkelt inte okej.
Citera
2012-03-13, 10:23
Medlem
knullklassons avatar
Det är i stort sett aldrig ok såvida du inte väger 115 pannor och ska på mc-träff. Då är väl i sammanhanget en helsvart kortärmad skjorta ganska så "moderiktig".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in