2015-02-11, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Ja alltså injicceraras eller adderas testosteron höjs östrogenet för mycket . för optimal hälsa ska teso/östrogen kvoten vara inom ett visst värde för optimal hälsa. För hög östrogen kan leda till massa problem gyno osv.

Det är vad jag har läst ivarjefall. Hcg vill jag ta för att hålla testiklarna igång.

Om du tillför exogent testo, så höjs givetvis östrot. Om inte så vore fallet, så skulle "kvoten" bli snedvriden. Du är inte så hajj på matte märker jag.
Citera
2015-02-11, 22:19
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insideoutman
Om du tillför exogent testo, så höjs givetvis östrot. Om inte så vore fallet, så skulle "kvoten" bli snedvriden. Du är inte så hajj på matte märker jag.

Haha självklart, my bad. Men i USA tex håller man nere östrogenet för det blir kan bli för högt alltså. Så om du injicerar testo kan kroppen börja tillverka för mycket östrogen så du får gyno osv.
Citera
2015-02-12, 09:01
Medlem
Har sjukt svårt att hitta en fin balans med adex.

Ska snart sätta sista sticket på min testo e 250e4d kur som har blivit 15 veckor. Har starta hcg 500iu e3d och lagt in 0,25 adex e2d och sedan e3d. Mitt välmående blir mycket sämre så fort jag tar adex så har endast kört en gång i veckan. Sex driften är på topp om jag inte tar adex och går ner endast på 0,25.

Är det idioti att ta adex 0,25 e5d?
Citera
2015-02-12, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Haha självklart, my bad. Men i USA tex håller man nere östrogenet för det blir kan bli för högt alltså. Så om du injicerar testo kan kroppen börja tillverka för mycket östrogen så du får gyno osv.

Jag kan ha för stor tilltro till läkarvården men jag har enormt svårt att tro att de inte skulle göra något ifall de nu ser att östrogenvärdena är på såna nivåer att man riskerar gyno.
Citera
2015-02-12, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostMuscular
Jag kan ha för stor tilltro till läkarvården men jag har enormt svårt att tro att de inte skulle göra något ifall de nu ser att östrogenvärdena är på såna nivåer att man riskerar gyno.

Alltså gyno är minsta problemet med högt östrogen.
Finns många negativa saker med att gå runt med högt östradiol.
Citera
2015-02-12, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enjoy13
Har sjukt svårt att hitta en fin balans med adex.

Ska snart sätta sista sticket på min testo e 250e4d kur som har blivit 15 veckor. Har starta hcg 500iu e3d och lagt in 0,25 adex e2d och sedan e3d. Mitt välmående blir mycket sämre så fort jag tar adex så har endast kört en gång i veckan. Sex driften är på topp om jag inte tar adex och går ner endast på 0,25.

Är det idioti att ta adex 0,25 e5d?

Frågan är om du ens behöver adex.
För att ta reda på det måste du ta prover.
Citera
2015-02-12, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrous66
Alltså gyno är minsta problemet med högt östrogen.
Finns många negativa saker med att gå runt med högt östradiol.

Hehe minsta kanske var att ta i lite? Men jag förstår vad du menar. Men hur som helst så utgår jag ifrån att läkarna gör något ifall de ser att östrogenvärdena är off the charts annars är dom ju idioter.
Citera
2015-02-12, 11:46
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostMuscular
Hehe minsta kanske var att ta i lite? Men jag förstår vad du menar. Men hur som helst så utgår jag ifrån att läkarna gör något ifall de ser att östrogenvärdena är off the charts annars är dom ju idioter.

Enligt min erfarenhet är svenska endokrinologer inte duktiga. De kan mest diabetes. Känns som USA kommit mycket längre faktiskt.

Sen är svenska endokrinolger slavar till referensvärde. Tex så kan ett östrogenvärde inom referens vara otroligt högt för en enskild person, trots att det är inon referens området.

En 80 årig gubbe har självklart andra hormonnivåer än en 25 årig man. Samma gäller testovördet. Ett bra testovärdevärde för en 20 åring ska vara långt högre än för en 65 åring. Detta verkar svenska läkare inte fatta.

Sen som sagt gillar de inte antiöstrogener och hcg heller, vilket är standard i usa.

Tror att det har och göra med doping och dess stigma sorgligt nog.
Senast redigerad av sxephil 2015-02-12 kl. 11:49.
Citera
2015-02-14, 15:41
Medlem
Khaams avatar
Vilket preparat lämpar sig bäst för att dra ner på vätskenivåerna samt förebygga BT?
Letrozole eller arimidex??//bamse
Citera
2015-02-14, 15:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Khaam
Vilket preparat lämpar sig bäst för att dra ner på vätskenivåerna samt förebygga BT?
Letrozole eller arimidex??//bamse

Arimidex. Letro kan du slänga i sjön.
Citera
2015-02-14, 16:11
Medlem
Khaams avatar
[quote=Tony_Tedeschi]Arimidex. Letro kan du slänga i sjön.[/QUOTE
ok varför då?
Citera
2015-02-14, 16:16
Avslutad
[quote=Khaam|52278600]
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Arimidex. Letro kan du slänga i sjön.[/QUOTE
ok varför då?

Alldeles för kraftfull för att kontrollera ditt östrogen mitt barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in