Läste en lite rolig artikel på Guardian nyss. Som handlade om spelare som under match gjort prestationer som de sen inte har något minne av alls. Exemplet som tas upp är Thurams två mål mot Kroatien i VM 98, som han tydligen inte minns något av.
Kunde inte komma på några liknande fall själv, men det är onekligen lite roligt, någon som vet fler sånna här historier?
Riktigt intressant, det verkligen som om fokuset på matchen var så extremt hög att alla andra tankar släpptes, vilket resulterar i att man inte riktigt efteråt kan förstå vad som har hänt.
Skulle vara kul att se fler liknande fall
Senast redigerad av rJbN 2010-09-04 kl. 20:51.
Har för mig att jag hört Tiger Woods berätta om minnesluckor under stora tävlingar och att förklaringen då handlade om att han befunnit sig i den så kallade zonen (the zone).
"Denoted as the pinnacle of achievement for an athlete, the zone characterises a state in which an athlete performs to the best of his or her ability. It is a is a magical and special place where performance is exceptional and consistent, automatic and flowing. An athlete is able to ignore all the pressures and let his or her body deliver the performance that has been learned so well. (Murphy, 1996, p. 4)"
Artikeln från The Guardian verkade handla mer om spelare som fått smällar på huvudet, medan Thurams prestation inte var påverkad av någon skada såvitt jag vet.