2010-09-04, 12:28
Medlem
Hejsan!

Skaffade för några dagar sedan ett akvarium och igår så öste jag i lite ny fisk! Senare kom morsan hem och hade köpt mig en liten guldfisk och han åkte också i. Men när jag tänder lampan så verkar den bli stressad! Den simmar runt runt runt och till sist så ligger den under pumpen där det är lite mörkare. Känns som jag plågar honom och jag undrar om de är något fel på den, eller matar jag dem för lite? Kanske känner den sig ensam och borde köpa en till? Eller är det bara så att den är ovan? Är lampan lite för stark?

Hjälp mig med min lilla guldis! Tack
Citera
2010-09-04, 12:31
Medlem
slagskotts avatar
du har en skygg fisk bara, jag har en lejonhuvudciklid som också har betett sig så i ett par år, detta tills trots att det finns mycket gömmor och dovt ljus.
Är det för ljus sten i akvariet eller för starkt ljus ? åtgärda och det blir bra sen
Citera
2010-09-04, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slagskott
du har en skygg fisk bara, jag har en lejonhuvudciklid som också har betett sig så i ett par år, detta tills trots att det finns mycket gömmor och dovt ljus.
Är det för ljus sten i akvariet eller för starkt ljus ? åtgärda och det blir bra sen

Köpte en vit/svart mellan kornig sten. Och dom sa att de blir både snyggt och att fiskarna skulle trivas i de. Men då är det nog möjligt att Lampan är för stark! Får gå inom och köpa ett nytt lysrör idag då! Tack så mycket för hjälpen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in