2010-09-02, 20:23
Medlem
pettaofcs avatar
Hoppas det är rätt forum, mod får flytta annars.

I princip varje dag startas en ny tråd i stil med: https://www.flashback.org/t1286207

Till tv köp finns en stor tråd. Jag har en liten idé, eftersom det finns så sjukt stort utbud när det gäller stationära datorer kan man göra flera trådar, till exempel.

Köpråd stationär dator --> 5000:-
Köpråd stationär dator 5000-7000:-
Köpråd 7000-9000:-

Och så vidare.

Vad tycker ni?
Citera
2010-09-02, 20:28
Medlem
anooonyms avatar
Agrees, är så trött på alla "ööööhhhh va ska ja köpa"-trådar..

Kanske 5000-, 5000+ och 10000+
Citera
2010-09-02, 20:36
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Men om man nu förmodar att hårdvaran ändras utmed trådens gång och då med högre prisklass, vad gör man då?

Man lägger ner en kalkyl där budget finns med, te.x 8000:-
Man placerar då tråden i denna forumsdel. Men om TS inte nöjer sig med sitt första val och ångrar detta och då väljer ett annat val.Man väljer ett annat paket som en medlem har föreslagits och detta kostar kanske 13 000:-

Hur många budgettrådar ska vi ha då? Jag hoppas ni förstår ruljansen.

Jag är emot detta förslag.
Citera
2010-09-02, 20:45
Medlem
pettaofcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Men om man nu förmodar att hårdvaran ändras utmed trådens gång och då med högre prisklass, vad gör man då?

Man lägger ner en kalkyl där budget finns med, te.x 8000:-
Man placerar då tråden i denna forumsdel. Men om TS inte nöjer sig med sitt första val och ångrar detta och då väljer ett annat val.Man väljer ett annat paket som en medlem har föreslagits och detta kostar kanske 13 000:-

Hur många budgettrådar ska vi ha då? Jag hoppas ni förstår ruljansen.

Jag är emot detta förslag.

Jo, jag förstår. Tror inte det skulle hända jätteofta. Och som anooonym föreslår skulle det nog vara bättre med lite färre trådar en vad jag föreslog.

Men även om moderatorerna inte gillar det här förslaget tycker jag ni ska komma på ett annat, är trött på alla ''vilken dator ska jag köpa'' trådar.
Citera
2010-09-02, 21:00
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Jag finner detta som vi har idag är mycket bättre än det som var innan. Då var det svårjobbat under denna forumsdel. Om vi nu eftersträvar detta förslag så är vi tillbaka till ruta 1, dv.s svårjobbat.

Men att lägga en kategori som baseras på budget innebär många trådar. Det finns som sagt datorer ifrån ett par hundralappar till hur mycket som helst. Jag har bara svårt att se detta kan fungera.
Citera
2010-09-02, 21:22
Medlem
pettaofcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Jag finner detta som vi har idag är mycket bättre än det som var innan. Då var det svårjobbat under denna forumsdel. Om vi nu eftersträvar detta förslag så är vi tillbaka till ruta 1, dv.s svårjobbat.

Men att lägga en kategori som baseras på budget innebär många trådar. Det finns som sagt datorer ifrån ett par hundralappar till hur mycket som helst. Jag har bara svårt att se detta kan fungera.

Du har förhoppningsvis bättre koll än mig
Citera
2010-09-03, 07:11
Medlem
epost72s avatar
Å andra sida skapades ju för en tid sedan separata underforum för just köpråd.
Forumet "Hårdvara" har fått fem subforum
Samlingstrådar i all ära men här tycker inte jag att det passar riktigt, jag antar att det var därför som underforumen skapades.
Citera
2010-09-26, 11:51
Medlem
Man kanske inte ska ge specifika råd, men finns det inte lite mer generella tips att ge?

Alla kanske inte känner till prisjakt t.ex., som är väldigt användbart om man är ute efter prisvärda datorer, och som även ger möjlighet att mata in exakt vad man är ute efter för hårdvara.

Det kan också vara en idé att ge lite tips på vad man kan tänka på. Exempelvis skall man spela spel, är det viktigare med grafikkort än processor. Sedan kan man länka en lista med grafikkort, till exempel till Notebookcheck som håller sig uppdaterad och jämför de flesta, om inte alla grafikkorten till bärbara.
Citera
2010-09-26, 12:19
Medlem
pettaofcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av el_kalkylus
Man kanske inte ska ge specifika råd, men finns det inte lite mer generella tips att ge?

Alla kanske inte känner till prisjakt t.ex., som är väldigt användbart om man är ute efter prisvärda datorer, och som även ger möjlighet att mata in exakt vad man är ute efter för hårdvara.

Det kan också vara en idé att ge lite tips på vad man kan tänka på. Exempelvis skall man spela spel, är det viktigare med grafikkort än processor. Sedan kan man länka en lista med grafikkort, till exempel till Notebookcheck som håller sig uppdaterad och jämför de flesta, om inte alla grafikkorten till bärbara.

Typ som denna ''platt tv faq''?

https://www.flashback.org/t536020
Citera
2010-09-26, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettaofc
Typ som denna ''platt tv faq''?

https://www.flashback.org/t536020
Ja nåt liknande vore bra. Jag såg även att det fanns en klistrad tråd med länkar också på livsstil forumet, och det vore en bra idé även på köpråd forumet.
Citera
2010-09-26, 13:55
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av el_kalkylus

Gör en sån tråd då? det är ju bra att köra på och sen prata med moderatorn om den eventuellt kan bli klistrad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in