Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2006-06-04, 22:51
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Groteskt slött nu. Som att ro i deg.
2006-06-04, 23:05
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Mmm, det har varit gräsligt segt ikväll. Många gånger som jag inte ens kommer i kontakt med FB och till råga på allt så får jag ingen förvarning eftersom uppkopplade användare inte kan ses (jo, jag vet att det är tillfälligt). Så fort root är ombord så händer det alltid något... <insert flino of choise>

(Jag tänkte stoppa in någon lämplig flino men jag får inte fram några när jag trycker på fler så ni får själva välja.)
2006-06-04, 23:37
Moderator
MondoBizarros avatar
FB har de senaste dagarna varit så segt att man nästan dragit sig för att gå hit.
Ska vi börja bli paranoida nu kanske?
Är det polisen som segar ner servrarna?
2006-06-05, 00:18
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
FB har de senaste dagarna varit så segt att man nästan dragit sig för att gå hit.
Ska vi börja bli paranoida nu kanske?
Är det polisen som segar ner servrarna?

Det kanske är samma pajasar som stängde ner pirate bay som har kontaktat myndigheterna i England och vill stänga forumet
2006-06-05, 01:25
Medlem
dirtydroolers avatar
Den senaste tiden har FB varit väldigt segt på tider som man kan misstänka att många är här, men nu märker jag till min förvåning att detta även inträffar på natten när det annars brukar funka riktigt bra.

Är det fortfarande uppdateringar eller har piratattackerna plötsligt riktats mot FB av någon bisarr anledning?
2006-06-05, 18:28
Medlem
Katarsiss avatar
Det här börjar bli helt oacceptabelt

Jag vet att fb är gratis och bla bla bla, men jag vet också att fb vill tillhandahålla en bra och fungerande sida. Och det är det inte nu. Mest jäkligt irriterande.

Någon info om vad som händer och när denna seeeeegheeeet förväntas vara över?
2006-06-05, 20:21
Medlem
Tanners avatar
Ja, just nu är det enormt segt. Varje sida tar iaf 20-30 sekunder att ladda.

Någon som kan uttala sig om vad som orksakar detta?
2006-06-05, 20:40
Bannlyst
tjaa, jag visste att det här skulle hända förr eller senare...:smart:

Nu surfar jag ju endast på FB men jag antar att det gäller hela internet!

Vad i helsike väntade dom sig när dom började lägga i eter i kablarna??? klart som faan det blir segt...

alla vet ju vad lite eter kan göra...

Allra roligast är det ju när man har skrivit ett inlägg på 376 rader och sen trycker på "skicka svar" och så kommer sidan kan inte hittas...

som ett pungslag!

ps, för att undgå idiotförklaring, även om det inte var så kul så var det iaf menat som skämt....det där med eter alltså
2006-06-06, 12:45
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanner
Ja, just nu är det enormt segt. Varje sida tar iaf 20-30 sekunder att ladda.

Någon som kan uttala sig om vad som orksakar detta?

Det är databasen som är överbelastad.
Vår första åtgärd är att beställa hem mer RAM och hoppas att detta kan ge resultat.

admin
2008-07-17, 16:33
Medlem
Josef Fritzls avatar
Flashback nere!

Ja, jag var nog inte ensam om att märka att flashback var nere en kort stund.
Kan någon moderator svara på varför? Har forumet blivit uppdaterat eller är det andra faktorer som ligger bakom?
Klargör det här för mig nu moderatorer!
2008-07-17, 16:39
Medlem
ojns avatar
Jag tror det hade att göra med en ny serverinstallation (eller uppgradering av befintlig) som inte gick exakt så smärtfritt som det var tänkt. Inget negativt alltså, inga hack eller annat bus.

Eller: ""Det var mackapären som styrde mojängen som kraschade så att pillegurkan råkade böjas åt fel håll"
2008-07-17, 16:39
Medlem
jamesbondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josef Fritzl
Ja, jag var nog inte ensam om att märka att flashback var nere en kort stund.
Kan någon moderator svara på varför? Har forumet blivit uppdaterat eller är det andra faktorer som ligger bakom?
Klargör det här för mig nu moderatorer!

Kort stund? Det kändes som timmar. Det är väl FRA som signalspanar och tar bort olämpliga inlägg eller freidvalds som inte gillar I&I-avdelningen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in