The world’s oldest dog is living it up in his 30s.
Bobi, a Portuguese pooch who was declared the world’s oldest dog by Guinness World Records in February, celebrated his 31st birthday on Thursday, according to a news release from Guinness.
Bobi’s family planned a Saturday birthday party at his home in Conqueiros, a rural village in southern Portugal.
His owner, Leonel Costa, told Guinness that it will be a “very traditional” Portuguese party. Over 100 people are set to attend and a dance troupe are set to perform, according to the news release.
Jag har väldigt svårt att tro på att det är samma hund som på bilderna från 1999... Hunden har växt lite längre ben och bytt teckning! Vänster framtass var vit förr. Som jag skrev tidigare, hunden är smällfet! Jag jobbar med hundar och har under 20 år aldrig sett en hund över 16 år vara tjock. Det är som att en 110 årig människa skulle väga 190kg som jämförelse
Nä, det här tror jag inte på. Olika täckningar på olika bilder. Tassarna framförallt. Undrar hur de inte kan ha ifrågasatt det på Guinness world. Skulle ju krävt att kolla på och jämföra iaf 300 bilder, enligt mig då.
Häftigt om det är så!
Har dock svårt att tro att en 30 år gammal hund kan vara så otroligt tjock… och att den ser ut att ha väldigt mycket kortare ben på de äldre bilderna?
A Portuguese dog named Bobi made headlines last year when he was crowned the world's oldest dog ever by Guinness World Records (GWR) - beating a previous record that stood for nearly a century.
Bobi died in October at the official age of 31 years and 165 days.
But now his title has been thrown into doubt, after some veterinarians questioned evidence of Bobi's age.
GWR have now suspended the title and launched an investigation.