Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2010-09-17, 20:55
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Kanske inte helt otippat heller. Vad finns det för ställen för Sverigedemokrater att diskutera politik utan att det de säger inte ses rumsrent nog för att få stå kvar?

Min gissning är att de som brinner för SD ganska snabbt ser till att rösta - och det till stor del är exakt samma personer som sitter och diskuterar i P-I, men andelen sjunker stadigt så länge omröstningen är öppen. Att det inte kommer att se ut som riksdagsvalets resultat är jag däremot övertygad om. En väldigt stor del av de som röstar på S skulle aldrig någonsin komma på tanken att besöka Flashback.
Jag tror att om man jämför FBs omröstning med vad ungdomar (18-30) år röstar så är det nog hyfsat lika, men det återstår att se..
Citera
2010-09-17, 22:09
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Jag tror att om man jämför FBs omröstning med vad ungdomar (18-30) år röstar så är det nog hyfsat lika, men det återstår att se..
Inte en chans att mer än var tredje röstberättigad under 30 sympatiserar med SD. Det skulle motsvara ca 6%, och att SD skulle vara ett renodlat undomsparti är det nog rätt få som anser.

Användarna på Flashback är helt enkelt inte representativa för befolkningen i stort.
Citera
2010-09-17, 23:00
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Inte en chans att mer än var tredje röstberättigad under 30 sympatiserar med SD. Det skulle motsvara ca 6%, och att SD skulle vara ett renodlat undomsparti är det nog rätt få som anser.

Användarna på Flashback är helt enkelt inte representativa för befolkningen i stort.
OK, erkänner att jag uttryckte mig lite klantigt, det jag menade var att FBs resultat nog är mer lika de som röstar som är mellan 18 och 30 än överlag...Dock tror jag att SD får mindre röster bland dessa och att S får fler...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in