2010-08-30, 21:00
Medlem
Tjena!

Jag har tänkt att tatuera in någon sorts skyddsängel fast inom asiatisk kultur. Har familjemedlemmar som lider av dödliga sjukdomar och vill genom konsten kunna skydda mina älskade.

Det enda asiatiska skyddsobjektet jag känner till förutom Gudarna, så är det Foo Dog, som är en sorts lejon som skyddar heliga religiösa ställen, där Buddha befinner sig.

Är det någon som har läst om kinesisk historia eller buddhismen, som kan föreslå fler skyddsobjekt? Kom gärna med källa så jag kan läsa lite om dem också. Tack som fan på förhand!
Citera
2010-09-01, 14:44
Medlem
MisterToms avatar
Jag har svårt att placera den här, men jag skickar den till Kultur: Allmänt och ser om moderatorerna där har en bättre idé om var den kan höra hemma. För tatuering handlar frågan ju faktiskt inte om, utan asiatisk kultur. /mod
Citera
2010-09-01, 15:51
Medlem
morkfromorks avatar
Googla på 'protectors in buddhism' välj sedan 'bilder' så har du hur många som helst.
Citera
2010-09-12, 16:54
Medlem
Förstår inte varför du skulle vilja använda dig av ett symbolspråk du inte begriper, men vad du gör med din kropp är din ensak. Rekommenderar därför att du läser på om Guanyin, barmhärtighetens gudinna inom kinesisk buddhism.
Citera
2010-09-16, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metalucifer
Förstår inte varför du skulle vilja använda dig av ett symbolspråk du inte begriper, men vad du gör med din kropp är din ensak. Rekommenderar därför att du läser på om Guanyin, barmhärtighetens gudinna inom kinesisk buddhism.

Symbolspråk jag inte begriper? Kan nämna så mycket som så att min pappa är från Kina och även buddhist. Jag är inte buddhist, men knappast ateist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in