Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-29, 17:40
Medlem
Hej, undrar ifall ni kan hjälpa mig med en sak. Det är så att jag vill kunna starta min dator utan att behöva logga in men jag vill att när jag loggar ur användaren så måste man skriva in ett lösenord för att logga in igen.
Anledningen till detta är att min dator är så dryg att jag brukar sätta på datorn och sedan gå och göra annat medans den startar och sen vill jag inte komma tillbaka och skriva in lösenordet och vänta på att den ska starta ännu en stund.
Och jag behöver ha lösenord på datorn för en del personer förstår inte att det finns personliga saker på datorn
Citera
2010-08-29, 18:01
Medlem
SwAxXs avatar
Du kan alltid avsluta processen "explorer.exe" i aktivitetshanteraren. På så sätt ser man bara bakgrundsbilden och inget annat För att sedan komma tillbaka i ursprungsläget så startar du bara "explorer.exe" via kör (windowsknappen+r).
Citera
2010-08-29, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwAxX
Du kan alltid avsluta processen "explorer.exe" i aktivitetshanteraren. På så sätt ser man bara bakgrundsbilden och inget annat För att sedan komma tillbaka i ursprungsläget så startar du bara "explorer.exe" via kör (windowsknappen+r).

När jag stängt av explorer så kan jag inte sätta på 'run' genom att trycka på windownsknappen > R.
Citera
2010-08-29, 21:52
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasin
När jag stängt av explorer så kan jag inte sätta på 'run' genom att trycka på windownsknappen > R.

Ta fram aktivitetshanteraren så kan du använda "kör" under "akriv"
Citera
2010-08-29, 21:58
Medlem
Använd kontrollpanelen/användare och ändra inställningar för kontot?
Citera
2010-08-29, 21:59
Medlem
hasenfrasens avatar
Start->Kör: control userpasswords2
Inaktivera lösenordet (dvs det anges då automatiskt) vid uppstart.

Tryck sen WINDOWS-L när du lämnar datorn och/eller ställ in att det krävs lösenord för att komma tillbaka från skärmsläckaren.
Citera
2010-08-29, 22:39
Medlem
SwAxXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasin

Testa ctrl+shift+esc. Sen ny aktivitet
Citera
2010-08-30, 09:22
Medlem
Tackar! funkar perfekt nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in