Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-08-28, 19:39
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnutteKragballe
Nej jag vill då rakt inte dra ur ditt huvud från admins röv, du får be honom krysta!

Att ni har "högt till tak" är just problemet. 1.000 snorungar som spammar sönder alla trådar gör att man inte orkar skriva något seriöst eftersom det försvinner i allt brus men är det så ni vill ha det så får ja väl gilla läget eller skriva någon annanstans som så många andra börjar göra.

Kollade dina sista 100 inlägg, du tillför ju inte ett skit till forumet mer än dina moderator inlägg så jag förstår att du inte bryr dig om kvalitén på forumet.

Jag föreslår att du då rapporterar dessa inlägg, desto fler som rapporteras, desto fler försvinner. Samt att de snabbare kommer upp i det tak som kallas KFK.
Citera
2010-08-28, 19:49
Medlem
najass avatar
Citat:
Nej jag vill då rakt inte dra ur ditt huvud från admins röv, du får be honom krysta!

Att ni har "högt till tak" är just problemet. 1.000 snorungar som spammar sönder alla trådar gör att man inte orkar skriva något seriöst eftersom det försvinner i allt brus men är det så ni vill ha det så får ja väl gilla läget eller skriva någon annanstans som så många andra börjar göra.

Kollade dina sista 100 inlägg, du tillför ju inte ett skit till forumet mer än dina moderator inlägg så jag förstår att du inte bryr dig om kvalitén på forumet.

Det är dina åsikter som du så klart gärna får ha. Lika självklart är det ju att ingen tvingar dig att vara här.

I sakfrågan i denna tråden har vi hittills visat att ditt förslag bland annat skulle resultera i att du själv blev avstängd. Samtidigt verkar du tycka att du tillför kvalitetsinlägg till skillnad från "1.000 snorungar som spammar sönder alla trådar". Kan du då inte inse att ditt förlag är ganska dåligt och ett alltför trubbigt instrument för att sålla agnarna från vetet?

Fortsätt du att RP:a så forttsätter vi att radera inlägg som bryter mot regelverket, samt varna/banna de som inte vill lära sig följa reglerna.
Citera
2010-08-28, 19:50
Medlem
KnutteKragballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mhael
Jag föreslår att du då rapporterar dessa inlägg, desto fler som rapporteras, desto fler försvinner. Samt att de snabbare kommer upp i det tak som kallas KFK.

Har säkert rapporterat in 60-70 inlägg i denna tråd https://www.flashback.org/t1275257

De flesta i från 2-3 personer och alla samtliga dessa personer är kvar och skriver ännu.

Tror du då det känns meningsfullt att anmäla eller att skriva inlägg?

Citat:
Ursprungligen postat av najas
Det är dina åsikter som du så klart gärna får ha. Lika självklart är det ju att ingen tvingar dig att vara här.

I sakfrågan i denna tråden har vi hittills visat att ditt förslag bland annat skulle resultera i att du själv blev avstängd. Samtidigt verkar du tycka att du tillför kvalitetsinlägg till skillnad från "1.000 snorungar som spammar sönder alla trådar". Kan du då inte inse att ditt förlag är ganska dåligt och ett alltför trubbigt instrument för att sålla agnarna från vetet?

Fortsätt du att RP:a så forttsätter vi att radera inlägg som bryter mot regelverket, samt varna/banna de som inte vill lära sig följa reglerna.

Ingen anstränger sig att skriva bra inlägg eftersom allt försvinner i bruset och där har du säkert svar på varför även jag har inlägg som blivit raderade.

I trådar som går fort framåt som t.ex tråden om Assange så är det hela tiden användare som har som enda syfte att störa/förstöra och det gör det trist att skriva det fattar nog även du.

Om du sedan sätter gränsen vid 10 inlägg raderade per veckan eller 50 eller 100 är givetvis bara något som ni kan avgöra vad som är lämpligt men någon form utav varning eller straff borde utgå automatiskt.

EOD
Senast redigerad av KnutteKragballe 2010-08-28 kl. 19:55.
Citera
2010-08-28, 19:53
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
Har säkert rapporterat in 60-70 inlägg i denna tråd https://www.flashback.org/t1275257

De flesta i från 2-3 personer och alla samtliga dessa personer är kvar och skriver ännu.

Tror du då det känns meningsfullt att anmäla eller att skriva inlägg?

Försvinner de du rapporterar? Något som brukar hända när det går över styr är ju att en moderator skriver en varning om nolltolerans i tråden.
Citera
2010-08-28, 19:55
Medlem
KnutteKragballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mhael
Försvinner de du rapporterar? Något som brukar hända när det går över styr är ju att en moderator skriver en varning om nolltolerans i tråden.

Jo det försvinner efter något dygn men då är man ju 100 inlägg längre fram i ämnet.
Citera
2010-08-28, 20:00
Medlem
Mhaels avatar
Citat:

Jo det försvinner efter något dygn men då är man ju 100 inlägg längre fram i ämnet.

Jo, jag kollade på tråden nån dag efter att den startade....vågade mig inte ens in....pfft. stor tråd.
Men det blir ju bättre för såna som mig när jag ska läsa den senare, att OT rensas, även om modsen inte hinner med riktigt.
Sedan så borde ju den tråden snart få en nolltolerans mot OT och trams. den har ju redan fått en smått humoristisk omröstning^^
Citera
2010-08-28, 20:49
Medlem
BoISarens avatar
Citat:

Något dygn?

Nu ljuger du...

Jag modererade i den tråden och kom för fan inte och säg att det tog "något dygn" för oss att åtgärda de RPs som kom in. Upp till ett par timmar kan det ha tagit, men det var också en tråd med väldigt, väldigt många RPs.
Citera
2010-08-28, 21:41
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Dumt förslag. Jag vill påstå att jag beter mig väl här på FB, förutom en tillsägelse som var befogad. Men även jag har fått ett stort antal inlägg raderade.

Bland annat så skrev jag i tråden om Gävlebocken förra julen under en månads tid. Sedan när alla skolungdomar fick jullov och chattade sönder tråden till den grad att den papperskorgades, och då rök även ett 40-50 tal inlägg från mig. Vad jag med detta vill säga är att det kan gå åt helvete även om en själv sköter sig.
Citera
2010-08-29, 02:09
Medlem
oneeyeblacks avatar
Jag förstår tanken bakom iden, man jag tror inte heller att det fungerar praktiskt. Det är ganska ofta man får inlägg radera för små saker, som OT inlägg och dylikt. Nästan alla skriver då och då något OT inlägg eller hänger på andra som går OT. Det brukar inte vara en så stor grej om det rör sig om ett ärligt misstag eller att man bara varit lite ouppmärksam och hängt med på ett sidospår. De som får massor av inlägg raderade hela tiden brukar ändå få varningar för OT eller dumheter så småningom.
Citera
2010-08-29, 03:02
Medlem
dumboears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oneeyeblack
Jag förstår tanken bakom iden, man jag tror inte heller att det fungerar praktiskt. Det är ganska ofta man får inlägg radera för små saker, som OT inlägg och dylikt. Nästan alla skriver då och då något OT inlägg eller hänger på andra som går OT. Det brukar inte vara en så stor grej om det rör sig om ett ärligt misstag eller att man bara varit lite ouppmärksam och hängt med på ett sidospår. De som får massor av inlägg raderade hela tiden brukar ändå få varningar för OT eller dumheter så småningom.

Helt sant, det är därför jag tror min ide kan vara en bra medelväg. Med den kan man tillåta visst "trams" i en tråd, som senare kan brytas loss om så är, samtidigt som de som bara är intresserade av kärnan i ämnet, lätt kan sortera bort det.

Jag vet att jag inte är oskyldig till OT, ibland är det riktigt svårt att inte posta, ungefär som om man skulle låta bli att lägga en straffspark...

Men att ha en specifik "gräns" för antalet skräpmejl man producerar är inte så lyckat, då jag har sett lysande inlägg raderas bara för att de råkar vara humoristiska. Ibland på ett subtilt sätt som moderatorn uppenbarligen inte kopplat.

Nuvarande system är lite grovt. Det funkar, men jag tror det skulle kunna funka bättre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in