Citat:
Ursprungligen postat av oneeyeblack
Jag förstår tanken bakom iden, man jag tror inte heller att det fungerar praktiskt. Det är ganska ofta man får inlägg radera för små saker, som OT inlägg och dylikt. Nästan alla skriver då och då något OT inlägg eller hänger på andra som går OT. Det brukar inte vara en så stor grej om det rör sig om ett ärligt misstag eller att man bara varit lite ouppmärksam och hängt med på ett sidospår. De som får massor av inlägg raderade hela tiden brukar ändå få varningar för OT eller dumheter så småningom.
Helt sant, det är därför jag tror min ide kan vara en bra medelväg. Med den kan man tillåta visst "trams" i en tråd, som senare kan brytas loss om så är, samtidigt som de som bara är intresserade av kärnan i ämnet, lätt kan sortera bort det.
Jag vet att jag inte är oskyldig till OT, ibland är det riktigt svårt att inte posta, ungefär som om man skulle låta bli att lägga en straffspark...
Men att ha en specifik "gräns" för antalet skräpmejl man producerar är inte så lyckat, då jag har sett lysande inlägg raderas bara för att de råkar vara humoristiska. Ibland på ett subtilt sätt som moderatorn uppenbarligen inte kopplat.
Nuvarande system är lite grovt. Det funkar, men jag tror det skulle kunna funka bättre.