2010-08-26, 22:37
Medlem
the-consuls avatar
Bodström vägrade att drogtesta sig i P3. Nu ska Piratbyrån, som köpt Bodströms hårlock 2006, skicka in den på analys och se om Bodström var drogad då.
http://www.friatider.se/harstran-fran-thomas-bodstrom-skickas-pa-analys
Hur ser juridiken kring detta ut? Kan man drogtesta någon på detta viset utan dess medgivande?

Nu har de kommit åt Bodströms hårlock på laglig väg. Om man istället tar lite hår från någons borste (om det nu är tillräckligt för analys) utan dess medgivande i smyg. Förändrar det saken?

Edit: Länk också...
Citera
2010-08-26, 22:48
Bannlyst
hahahah KUL!
Citera
2010-08-26, 22:48
Medlem
Har man köpt nåt så får man göra vad man vill med den.
Tar man däremot hår från nåns borste så kan de bli rättegång. Det är olagligt om det inte är polisen som gör detta och har grova misstankar emot personen.
Citera
2010-08-26, 23:24
Medlem
Uncle Dukes avatar
Jag trodde att Piratbyrån gillade integritet, men det gäller kanske bara internettjuvar? De är ju värre hycklare än Bodström själv.
Citera
2010-08-27, 00:14
Medlem
rixard86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Jag trodde att Piratbyrån gillade integritet, men det gäller kanske bara internettjuvar? De är ju värre hycklare än Bodström själv.

Ja mycket lustigt att det är just pp som gör detta tydliga inskränkandet på integriteten Visar vilka tomtar dom är!
Citera
2010-08-27, 01:03
Medlem
Hellblaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rixard86
Ja mycket lustigt att det är just pp som gör detta tydliga inskränkandet på integriteten Visar vilka tomtar dom är!

Piratbyrån, inte Piratpartiet.

Och det handlar ju trots allt om att göra en poäng, att visa för Bodström och andra vad hans politik egentligen innebär (det kanske inte fungerar klockrent, men det är det jag uppfattar som syftet).
Citera
2010-08-27, 13:49
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellblau

Och det handlar ju trots allt om att göra en poäng, att visa för Bodström och andra vad hans politik egentligen innebär (det kanske inte fungerar klockrent, men det är det jag uppfattar som syftet).

Jo, men det blir ju helt snett om man menar att "Ingen ska drogtestas mot deras vilja, utom Thomas Bodström, för han är för drogtester". Det är ju faktiskt inte särskilt logiskt alls.
Citera
2010-08-27, 16:05
Medlem
rixard86s avatar
Citat:

Ojdå då var det ju en helt annan sak. Tyckte det lät konstigt
Citera
2010-08-28, 10:59
Medlem
Hellblaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Jo, men det blir ju helt snett om man menar att "Ingen ska drogtestas mot deras vilja, utom Thomas Bodström, för han är för drogtester". Det är ju faktiskt inte särskilt logiskt alls.

"Thomas Bodström vill att folk skall kunna drogtestas mot sin vilja, så då ser vi vad han tycker om det hela efter att ha blivit utsatt själv", då? Sedan så tror jag inte att någon är emot all form av drogtestande överhuvudtaget, utan att det skall kunna ske såpass lättvindigt, nästan godtyckligt, som man anser att Herr Bodström förespråkar.
Citera
2010-08-30, 02:23
Medlem
Hellblaus avatar
Citat:

Citat:
Citat:

Ojdå då var det ju en helt annan sak. Tyckte det lät konstigt

Nu är visserligen tråden rätt död, och Richard(?) har redan insett att detta inte är ännu ett uttryck för det han anser vara Piratpartiets tomtighet (då de inte ligger bakom det hela), men jag vill ändå länka det här pressmeddelandet där (PP) stödjer Bodströms beslut att vägra pissa.

Edit: Kom på att tråden ligger i hårdmodererade Juridik, så detta grava fall av off-topic vad gäller både tråd och forum lär väl knappast ses med blida ögon... Nåja, ordet lagstiftning finns faktiskt med i länken!
Senast redigerad av Hellblau 2010-08-30 kl. 02:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in