Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-26, 20:13
Medlem
Breschs avatar
Tänkte låsa upp skoldatorn men "råkade" inaktivera adminkontot när jag va inne i ophcrack och kladda

Någon som har några smarta idéer för hur jag kan fixa detta? och nej det funkar inte att bara återställa lösenordet på adminkontot.
Senast redigerad av Bresch 2010-08-26 kl. 20:19.
Citera
2010-08-26, 20:39
Medlem
Breschs avatar
löste det med http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/ nu :]
Citera
2010-08-26, 21:07
Bannlyst
tanka hem hirens cd alla tools du nånsin behöver
Citera
2010-08-26, 23:04
Bannlyst
Fick också min skoldator idag, det är nämligen inte så att du bor i Helsingborg? Btw, boota du upp datorn med Oph crack?
Citera
2010-08-31, 22:56
Medlem
Rattpungs avatar
Om ni bor i hbg och har fått en hp probook 5310m som kommer med skolstaden NÅGOT strypta operativsystem. Har ni testat att dualboota det lilla kräket? och bryter det inte mot avtalet att låsa upp det operativsystem som redan va installerat?
Citera
2011-02-06, 14:45
Medlem
Kan man dualboota Skolstadens dator med ett usb?
Citera
2011-05-16, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rattpung
Om ni bor i hbg och har fått en hp probook 5310m som kommer med skolstaden NÅGOT strypta operativsystem. Har ni testat att dualboota det lilla kräket? och bryter det inte mot avtalet att låsa upp det operativsystem som redan va installerat?

Jag kör ett till Windows 7 på andra hårddisken. Sen så har jag ändrat det lokala administratör lösenordet men det hjälper inte när man ska installera program, du behöver infektera hela Användar databasen för att kunna göra, om du inte är skillad i att komma runt det som är blockerat i det operativ systemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in