Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-28, 22:07
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simon556
Mycket antagande här. Är systemutvecklare så jag gör avancerade saker med datorn. Och nej att köpa en mac vore bara slöseri med pengar. Om du får tre blåskärmar per vecka gör du något fel väldigt grovt fel. Men du ville ha bevis så här.
http://www.zdnet.com/blog/security/mac-versus-windows-vulnerability-stats-for-2007/758
34 sårbarheter i XP
243 sårbarheter i OS X

Du är ju uppenbarligen inte bra på det du gör. Om du vore det hade inte pengar varit ett problem och du hade upptäckt att man får mycket mer med en Mac än motsvarande PC om man vågar bortse från enbart specifikationer. Lägg ner försöken till att få den här tråden till en till Mac vs PC-tråd, jag skiter i vad andra kör för datorer men vill gärna kunna spela på min dator ibland.

Angående blåskärmarna vet jag inte riktigt vad du insinuerar, jag använde bara välkända program, på flera märkesdatorer (ja, vissa ser det som en nackdel men det är inte jag som klantat mig med datorbygget). Om något har jag för många järn i elden och använder flera program samtidigt varav ofta ett ganska tungt.

Visst, säkerheten hos OSX kanske är tveksam i teorin men du fattar väl själv att det uppenbarligen inte spelar någon roll i teorin när man i praktiken behöver ha både sunt förnuft och antivirus för att slippa elakheter med Windows. Med Mac behöver man inte ens sunt förnuft. Jag vet att många säkerhetskonsulter använder Mac, dock med någon obskyr Linux-version i dualboot.

Och tycker inte du också att det är väldigt fel att gräva fram en tre år(!) gammal källa som jämför OSX med XP(!)?

Tillbaks till mitt problem, program som redan är installerade verkar funka bra, bl a GTA IV och Firefox. Det verkar vara installationsfiler som drabbats. Det är inte msi-filer utan helt vanliga exe-filer, kan det vara något med detdäringa Installshield? Finns det som standard i Windows eller är det bara något som installationsfilerna gjorts med?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in