Jag har spenderat hela morgonen till att försöka formatera om min dator, och efter 5 timmar är jag beredd att ge upp.
När jag startar datorn läser den Windows skivan och står på "Loading Windows files..." i ca 10 minuter, för att sedan ge mig ett felmeddelande där det står:
Windows failed to start. A recent hardware or software change might be the cause. To fix the problem:
1. Insert your Windows installation disc and restart your computer.
2. Choose your language settings, and then click "Next."
3. Click "Repair your computer."
If you do not have this disc, contact your system administrator or computer manufacturer for assistance.
File: NETIO.SYS (Denna varierar, står olika filer varje gång.)
Status: 0xc000098
Info: Windows failed to load because a required file is missing, or corrupt.
Jag har installerat en ny hårddisk igår, och misstänkte att det var det som spökade, men även efter att jag kopplat ur den får jag felmeddelandet.
Jag provade att ladda ner Windows och bränna ner på skiva för att se om det var min skiva som var trasig, men får liknande error där. Enda skillnaden är att den inte ens försöker ladda filerna.
Jag lyckades ta mig till "Install now" skärmen en gång, men kom på att jag glömt något och startade om, och sen dess har det inte fungerat. Hur kan jag fixa detta? Har googlat och felsökt och gjort allt jag kan förgäves, och snart pallar jag inte mer
Tack på förhand