Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-23, 19:05
Medlem
forungs avatar
Hej, tar emot lite att starta en ny tråd, men hade verkligen no luck med sökfunktionen.

Köpte en ny hårddisk för ett tag sen, och fick genast problem, disken skrivskyddade sig titt som tätt och det gick inte att packa upp filer jag laddat ner, dom filer jag hade lyckats packa upp vägrade spela upp mer än 3 sekunder i tex VLC.

Formaterade disken med det långsamma alternativet, tog väl en dag innan det blev klart, när det var klart så flyttade jag tillbaka dom filerna som funkade till 100% före formateringen, så idag när jag startade datorn så fick jag felmeddelande om att någon fil i system32mappen reffererade till en plats som inte fanns, så inget startade med windows, enbart startraden där nere utan ikoner kom fram, kunde inte öppna den här datorn, startade om datorn och då funkade det.

Sätter då på en av dom filmerna som funkade och då händer samma sak, den lägger av efter tre sekunder. Provar då att ladda ner filmen igen (en 720p film, värt att nämnas är det endast är 720p filmerna som lägger av, alla "vanliga" filmer funkar överallt), så laddar då ner filmen igen till C: disken, och då funkar det att se på den helt utan problem.

Det är alltså när 720p filmerna kommer i kontakt med nya hårddisken som de flesta, inte alla av dom inte vill mer än tre sekunder.

Hård info:
Laptop, köpta hårddisken är instoppad i mitt gamla externa kabinett.

Kommer inte på något mer som skulle kunna hjälpa till, efter mina sökningar så har jag konstaterat att det inte är datorns prestanda det är fel på, men om det behövs ändå så säg till.

Tack!
Citera
2010-08-23, 22:04
Medlem
X_surfers avatar
Gå in i datorns bios och leta, ska finnas ett självtest för hårddisken med där, funkar det?
Citera
2010-08-23, 22:12
Medlem
forungs avatar
det är en externhårddisk, och om jag inte är helt ute och cyklar så kan man väl inte se dom där? har för mig att jag har kollat det.
Citera
2010-08-28, 15:02
Medlem
forungs avatar
Suck, lämnade tillbaka skithelvetet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in