Flashback bygger pepparkakshus!
2010-08-22, 18:28
Medlem
Hej flashback. Det är så att jag har en Compaq Mini som jag ska installera Windows 7 på. Den har ingen CD läsare så jag tänkte att då kan jag installera W7 via ett USB-Minne. Jag har formaterat om USB-Minnet till filsystemet NTFS. Det funkar att starta igång på min större bärbara med USB-Minnet men inte på min mini dator. Det som händer är att när jag väljer att boota från USB så blir det bara svart och det är ett blinkande understreck " _ " ... Har låtit datorn stå så ett tag utan att någon händer...

Tack på förhand
Citera
2010-08-22, 18:32
Medlem
Kan tillägga att jag även har Ubuntu installerat på datorn..
Citera
2010-08-22, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNiklas
Hej flashback. Det är så att jag har en Compaq Mini som jag ska installera Windows 7 på. Den har ingen CD läsare så jag tänkte att då kan jag installera W7 via ett USB-Minne. Jag har formaterat om USB-Minnet till filsystemet NTFS. Det funkar att starta igång på min större bärbara med USB-Minnet men inte på min mini dator. Det som händer är att när jag väljer att boota från USB så blir det bara svart och det är ett blinkande understreck " _ " ... Har låtit datorn stå så ett tag utan att någon händer...

Tack på förhand
Antagligen har du en väldigt seg dator, så låt den fortsätta att arbeta.
Citera
2010-08-22, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TropicalJuice
Antagligen har du en väldigt seg dator, så låt den fortsätta att arbeta.

tror inte det är det som är problemet...
Citera
2010-08-22, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNiklas
tror inte det är det som är problemet...
När jag gjorde exakt samma sak som dig så stog datorn och tuggade i ca 30-50 minuter, så jag föreslår dig endå att vänta lite till.
Citera
2010-08-22, 19:36
Medlem
xeroc81s avatar
Kolla i BIOS inställningar om du hittar en USB-HDD inställning och aktivera den.
Vad för program använder du för att förbereda USB-minnet? WinToFlash?
Citera
2010-08-22, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeroc81
Kolla i BIOS inställningar om du hittar en USB-HDD inställning och aktivera den.
Vad för program använder du för att förbereda USB-minnet? WinToFlash?

Har fått igång grejerna nu men tack endå. Det jag har använt för att förbereda USB-Minnet är CMD, diskpart...

http://www.intowindows.com/how-to-install-windows-7vista-from-usb-drive-detailed-100-working-guide/
Citera
2010-08-22, 19:46
Medlem
Dubblettpost
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här