2010-08-22, 22:27
Medlem
DanteAlighieris avatar
Har aftonbladet skrivit om hackningen?
Citera
2010-08-22, 22:27
Medlem
Finans.killens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonLidl
Kan det vara en "hämnd" från muf för att de inte fick sätta upp affischer över hela Stockholm?

Vi skiter väl i hur många ställen SSU satt upp på, vi klarade av att sätta upp dem på plattan.

Vi vann!

Och man kan inte hämnas om man inte har förlorat! haha
Citera
2010-08-22, 22:28
Medlem
burfogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Har aftonbladet skrivit om hackningen?

Ja.
Citera
2010-08-22, 22:38
Awaiting Email Confirmation
Dyass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaR
http://thepiratebay.org/torrent/5783574 alltså ja
Laddar ner den nu och ska seeda typ halva veckan

Förutsätter att det är du som laddade upp den, vill bara påpeka det här då:
Rodgron avsiktsforklaring Landstinget 2010 (2) och Rodgron avsiktsforklaring Landstinget 2010 är samma fil. Jag är förmodligen den som fick dig att göra det misstaget, då jag ändrade namn på den när jag laddade upp den till min dropbox

RRresenhet12maj 2010 och RRresenhet12maj%202010 är också samma fil, inte mitt fel dock
Citera
2010-08-22, 22:39
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burfogel
Ja.

http://www.google.se/#hl=sv&source=hp&q=SSU+hackade&aq=f&aqi=g10&aql=&o q=&gs_rfai=&fp=6d1c2162aba570c4

Haha, alla de etablerade tidningarna har skrivit om det: Aftonbladet, Expressen, Skånskan, Nyhetskanalen osv. Var det någon av dessa sajter som skrev om hackningen av SDs hemsida?
Citera
2010-08-22, 22:41
Medlem
Leif Ds avatar
Jag, så kan det gå. Tydligen någon som verkar ha fått mail och webservern hackad.

Komentarer om innehållet som pyst ut. Det finns bra och dåligt. Det bra först:

Man har fimpat stödet till Robert Mugabe i Zimbabwe och stödjer nu opositionen. Utmärkt, men vändnignen kom jävligt sent.

Dåligt:
En snubbe skriver och beklagar sig i inlägg nr 3 här i tråden, var det väl. En invandrare. Jag vet inte det bara ä svenskkunskaperna som brister, eller om han är infantil. Det spelar ju mindre roll, han beter sig barnsligt och försöker vara hotfull. Den här snubben ser vi inte igen inom svensk politik om han itne ansluter sig till miljöpartiet.

Ännu sämre:
Det påstås en massa om sverigedemokraterna som helt enkelt inte är sant. Inte i närheten.
Man har inga sakliga argument.
Vidare så har man stora brister i sin argumentation som skall anävndas mot sverigedemokraterna. Vi tar ett exempel:
SSU säger: "Ni sverigedemokrater räknar inte med inkomstskatten från invandrare som jobbar."
Leif D säger: Inom vissa grupper, som t.ex. iraker och somalier, är det så få som jobbar, typiskt 10%. Det är för lite för att kunna påverka helhelstbilden. Rent allmänt som har invandrare högre arbestslöshet än svenskar, och då inkluderat europeer. Ser man till folk från MENA så är det så få som jobbar att det är helt försumbart.

edit: öhh...
Citera
2010-08-22, 22:41
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
http://www.google.se/#hl=sv&source=hp&q=SSU+hackade&aq=f&aqi=g10&aql=&o q=&gs_rfai=&fp=6d1c2162aba570c4

Haha, alla de etablerade tidningarna har skrivit om det: Aftonbladet, Expressen, Skånskan, Nyhetskanalen osv. Var det någon av dessa sajter som skrev om hackningen av SDs hemsida?

Nej, inte någon.

Edit: Jo nu fick SvD tummen ur den berömda röven och skrev en rad om SDs problem också. Det tog ju bara 3 dygn.
Senast redigerad av Leif D 2010-08-22 kl. 22:44.
Citera
2010-08-22, 22:42
Medlem
WaRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyas
Laddar ner den nu och ska seeda typ halva veckan

Förutsätter att det är du som laddade upp den, vill bara påpeka det här då:
Rodgron avsiktsforklaring Landstinget 2010 (2) och Rodgron avsiktsforklaring Landstinget 2010 är samma fil. Jag är förmodligen den som fick dig att göra det misstaget, då jag ändrade namn på den när jag laddade upp den till min dropbox

RRresenhet12maj 2010 och RRresenhet12maj%202010 är också samma fil, inte mitt fel dock

Ah fan, inga större problem dock. Man måste ju skapa en ny torrent för att ändra innehåll och det vore bara dumt nu när torrenten börjat ta sig.... hälsar SWIM.
Citera
2010-08-22, 22:45
Awaiting Email Confirmation
Dyass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaR
Ah fan, inga större problem dock. Man måste ju skapa en ny torrent för att ändra innehåll och det vore bara dumt nu när torrenten börjat ta sig.... hälsar SWIM.
Kommer säkert något nytt kul imorgon ifrån juultomten ändå så

Börjat ta sig och börjat ta sig, inte en kotte som laddar ner atm. (Iaf inte från mig)
Citera
2010-08-22, 22:47
Medlem
Hoelzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Jag, så kan det gå. Tydligen någon som verkar ha fått mail och webservern hackad.

Komentarer om innehållet som pyst ut. Det finns bra och dåligt. Det bra först:

Man har fimpat stödet till Robert Mugabe i Zimbabwe och stödjer nu opositionen. Utmärkt, men vändnignen kom jävligt sent.

Dåligt:
En snubbe skriver och beklagar sig i inlägg nr 3 här i tråden, var det väl. En invandrare. Jag vet inte det bara ä svenskkunskaperna som brister, eller om han är infantil. Det spelar ju mindre roll, han beter sig barnsligt och försöker vara hotfull. Den här snubben ser vi inte igen inom svensk politik om han itne ansluter sig till miljöpartiet.

Ännu sämre:
Det påstås en massa om sverigedemokraterna som helt enkelt inte är sant. Inte i närheten.
Man har inga sakliga argument.
Vidare så har man stora brister i sin argumentation som skall anävndas mot sverigedemokraterna. Vi tar ett exempel:
SSU säger: "Ni sverigedemokrater räknar inte med inkomstskatten från invandrare som jobbar."
Leif D säger: Inom vissa grupper, som t.ex. iraker och somalier, är det så få som jobbar, typiskt 10%. Det är för lite för att kunna påverka helhelstbilden. Rent allmänt som har invandrare högre arbestslöshet än svenskar, och då inkluderat europeer. Ser man till folk från MENA så är det så få som jobbar att det är helt försumbart.

edit: öhh...

Om siffrorna är så försumbara borde väl inte Sverigedemokraterna ha något problem alls med att presentera dem? Det borde ju om något hjälpa dem på traven.
Citera
2010-08-22, 22:50
Medlem
Ja!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netdel
är det bara jag som är nyfiken på vad sajja råkade ut för
Tobias, Axel, Peter och Ingella, badasses?

"Strukturell rasism" såklart. Kul att han lär sig avancerade ord som strukturell rasism, mindre kul (eller kanske desto mer kul) att han använder uttrycket felaktigt, ackompanjerat av diverse felstavningar och i övrigt dåligt språk.
Senast redigerad av Ja! 2010-08-22 kl. 22:53.
Citera
2010-08-22, 22:50
Medlem
Twoheaded Eriks avatar
Citat:

TT skrev i alla fall i samma nyhet om att SSU och SD blivit hackade.

Hur som helst, varför får vi inte se några Sverigedemokrater bröla om "demokrati" när SSU blir hackade? Är det bara demokrati när det handlar om er själva?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in