2010-08-22, 13:04
Medlem
justeatits avatar
Hej!
Jag har behov av att dela vissa filer (min "user" mapp) i windows 7 med min bärbara dator. jag flyttar den här datorn ibland och vill inte dela den här mappen med några andra datorer, samtidigt vill jag kunna dela andra mappar öppet, utan lösenord. Hur gör jag detta?

Alla filer jag har har min användare såklart rättighet till, om jag ställer in i nätverksinställningarna så att datorn kräver lösenord, då är jag tvungen att logga in för att komma åt de delade filerna... kan jag på något vis logga in, även fast jag inte behöver det, för att få tillgång till alla filer på datorn?

Notera att den bärbara har windows 7 Starter och den andra har Home Premium...

Finns det nått bättre alternativ än sync toy för att synkronisera mina "user" mappar på dessa två datorer? Man lär väl ha professional eller högre för att komma åt windows 7s synkroniseringsverktyg?
Citera
2010-08-22, 13:34
Medlem
cannaBes avatar
Dela ut en mapp på den datorn du sällan flyttar. Ge din bärbara fulla rättigheter till mappen. Sen skriver du från din bärbara: \\<datornamn> i kör och sen är du inne. Du kanske måste skriva användarnamn och lösenord men det sparas efter första gången. Det är användarnamnet till datorn som mappen ligger på som gäller.
Citera
2010-08-22, 13:48
Medlem
Testat dropbox? Mycket smidigt imho.
Citera
2010-08-22, 14:36
Medlem
justeatits avatar
jag fattar inte det där med att ge min bärbara full tillgång till mappen. I säkerhetsinställningarna för mappen kommer jag bara åt att ändra rättigheter för kontona som finns på min lokala dator, inte några andra datorer eller konton...
Citera
2010-08-23, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justeatit
jag fattar inte det där med att ge min bärbara full tillgång till mappen. I säkerhetsinställningarna för mappen kommer jag bara åt att ändra rättigheter för kontona som finns på min lokala dator, inte några andra datorer eller konton...
Du måste ha samma login på laptopen som kontot på servern, alternativt skriva in de kontouppgifterna när du lägger till den nätverkssharen i laptopen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in