Flashback bygger pepparkakshus!
2010-08-22, 12:05
Medlem
Måste börja med att säga hur mycket jag letat efter följande problem utan att någon har haft samma sak. I alla fall så har jag seriösa svårigheter med automatiska uppdateringar.
Har provat att göra det både automatiskt och manuellt utan något vidare resultat.
Det är tre stycken uppdateringar som går om och om igen. Har nog hållt på så här i en vecka snart.
Varje gång man stänger av så ska det först installera några upprateringar som inte har installerats.
Mycket märkligt enligt min mening.
Det är följande koder som jag har problem med. Fast att jag går in på microsofts hemsida och söker på dessa så hittar jag inget vettigt svar!
-KB983583
-KB979909
-KB982168

Hur går jag tillväga för att lösa problemet?
Tacksam för svar!
Citera
2010-08-22, 12:12
Medlem
927s avatar
har du testat hämta filerna manuellt, spara på skrivbordet och installera?
Citera
2010-08-22, 13:19
Medlem
Jag gjorde som du bad mig men återigen så kom den fula gula skölden upp i verktygsfältet. Det verkade som det fungerade för en stund men sen var allt som bortblåst igen. Fruktansvärt irriterande att det inte kan göra som man själv vill.
Varje gång man installerar genom den aut. upd. så gör den aldrig klart själva installationen utan jag kan utan problem trycka på den fyra- fem gånger och det startar om hela tiden!
Citera
2010-08-22, 14:11
Medlem
hasenfrasens avatar
Öpnna en kommandoprompt, START->KÖR: cmd

net stop "Automatic Updates"
net stop bits
ren SoftwareDistribution SoftwareDistribution.old
net start bits
net start "Automatic Updates"
wupdmgr

Har du kört en sväng med Superantispyware?
Citera
2010-08-22, 15:22
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jippa101
Jag gjorde som du bad mig men återigen så kom den fula gula skölden upp i verktygsfältet. Det verkade som det fungerade för en stund men sen var allt som bortblåst igen. Fruktansvärt irriterande att det inte kan göra som man själv vill.
Varje gång man installerar genom den aut. upd. så gör den aldrig klart själva installationen utan jag kan utan problem trycka på den fyra- fem gånger och det startar om hela tiden!

det är nog nåt annat fel men starta du om efter installationerna?
Citera
2010-08-23, 16:55
Medlem
hasenfrasen: jag prova att göra som du sa utan resultat. laddar SUPERAntiSpyware just nu. Menar du att min dator har drabbats av plötslig dementa skador? Minnet går om och om igen.. Den minns inte vad man har installerat och så vidare!

927: vart tror du att felet ligger?
Citera
2010-08-24, 10:02
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jippa101
hasenfrasen: jag prova att göra som du sa utan resultat. laddar SUPERAntiSpyware just nu. Menar du att min dator har drabbats av plötslig dementa skador? Minnet går om och om igen.. Den minns inte vad man har installerat och så vidare!

927: vart tror du att felet ligger?

ingen aning, aldrig varit med om detta tidigare men är uppdateringarna installerade så kan man väl välja bort dom på nåt vis på WU? det enda jag vet att det går att gömma föreslagna uppdateringar när man kollar manuellt
Citera
2010-08-24, 17:59
Medlem
willanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
ingen aning, aldrig varit med om detta tidigare men är uppdateringarna installerade så kan man väl välja bort dom på nåt vis på WU? det enda jag vet att det går att gömma föreslagna uppdateringar när man kollar manuellt

ja om du nu tror att dom är installerade så kryssa bara ur dom vid nästa WU så kommer den fråga något i stil med "windows kommer inte fråga igen, är du säker blalba" så klickar du bara ja. Har ett fake windows som WU ville installera windows genuine tool elr nåt liknande och då hade den börjat ändra skrivbordsunderlägg osv som den gör när man kör piratkopierat, kryssade bara ur den i listan så behövde jag inte oroa mig då sket WU i att installera den och frågade aldrig om det igen
Citera
2010-10-12, 18:53
Medlem
hej och tack för alla tips. tyvärr har inget av era tips hjälpt mig.
jag står alltså och stampar på samma ställe fortfarande. när jag har datorn igång och sitter exempelvis på internet så kan det bli blå skärm och så stör det en massa text, bland annat 'dumping files' och så startar datorn om.
när jag blir ombedd att installera nya uppdateringar så kan jag endast köra igång programmet utan att det kör klart någon gång. den gula skölden i verktygsfältet går igång men försvinner under tiden och meddelar aldrig mig att det har kört klart.
det känns som minnet är skadat och datorn står och stampar på samma plats hela tiden.
vart tror ni problemet ligger?
är smått frustrerad faktiskt =)

tacksam för hjälp.
mvh jesper
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här