Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-21, 16:08
Medlem
Tja,

Jag håller på att avsluta mitt examensarbete på högskolan och har sparat den på ett USB-minne. Med jämna mellanrum har jag även gjort backuper på mail osv, men på det senaste har jag svarvat med det. Typiskt nog har jag nu tappat bort USB-minnet för tre dagar sen :\ Jag vet att Word har smidiga funktioner för att återställa arbeten pga. oväntade händelser som strömavbrott mm., men hur är det arbeten som i mitt fall legat på USB och sedan sparats som vanligt. Finns det någon möjlighet att återskapa senaste möjliga versionen av arbetet? Vore grymt tacksam av att få hjälp med det här!

ARJ
Citera
2010-08-21, 16:38
Medlem
execconfig3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ARJ
Tja,

Jag håller på att avsluta mitt examensarbete på högskolan och har sparat den på ett USB-minne. Med jämna mellanrum har jag även gjort backuper på mail osv, men på det senaste har jag svarvat med det. Typiskt nog har jag nu tappat bort USB-minnet för tre dagar sen :\ Jag vet att Word har smidiga funktioner för att återställa arbeten pga. oväntade händelser som strömavbrott mm., men hur är det arbeten som i mitt fall legat på USB och sedan sparats som vanligt. Finns det någon möjlighet att återskapa senaste möjliga versionen av arbetet? Vore grymt tacksam av att få hjälp med det här!

ARJ

Där har du en bra sida som visar precis hur man kan göra...

http://support.microsoft.com/kb/827099

Du får nästan tillbaka allt står det

Lycka till, hoppas det löser dig. Ett tips, använd ett program som heter live mash
https://www.mesh.com/welcome/default.aspx

Där synkar du tex en mapp som du har på datorn med den hemsidan som är som en hårddisk över nätet. Efter att du har sparat ett dokument så klickar du bara på synka så hamnar allt på sidan Jävligt smidigt
Citera
2010-08-21, 16:50
Medlem
Tack för tipset! Tyvärr verkar inte den metoden fungera om man sparat på ett USB-minne..de temporära filerna lagras väl också där isf :\ fyfan säger jag bara..känner mig riktigt desperat nu.. :\
Citera
2010-08-21, 16:56
Medlem
execconfig3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ARJ
Tack för tipset! Tyvärr verkar inte den metoden fungera om man sparat på ett USB-minne..de temporära filerna lagras väl också där isf :\ fyfan säger jag bara..känner mig riktigt desperat nu.. :\

Jaha, trodde du hade fortsatt på ett arbete. Men det va alltså ett helt nytt. Jobbigt du, vet inte vad du ska göra förutom att leta som en dåre
Citera
2010-08-21, 17:42
Medlem
Ja, inte mkt att göra åt, bara att börja skriva där man backupa sist..sånt man inte tror ska hända en själv (nu finns det ju iofs mkt värre saker i livet än borttappade delar av arbeten, men ändå)..dom som varit med om det vet hur tungt det känns
Citera
2010-08-22, 23:21
Medlem
Hittade USB-minnet! Hur fan det hamnat i en av skorna som jag slumpmässigt skulle ta på mig är ett mysterium (förmodligen sista stället man kollar på), förmodligen ramlat ur väskan eller nått. Fick en sån "my preciousss" känsla när jag tog upp den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in