2010-09-19, 10:55
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlondinBalle
Något som jag inte tycker debatterats är hur säkert det är att KD (kanske även C) får stanna kvar i riksdagen. Vet att mina föräldrar stödröstade på dom förra riksdagsvalet för åker dom ut blir det ingen allians. Behöver KD min röst idag?

Jag rösta SD , men vill du säkra alliansen taktikröstar man nog bäst på KD.
2010-09-19, 10:55
Medlem
Minnehahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liasor
Efter att ha sett aftonhorans trams idag så fanns det inget annat alternativ än SD.. Kändes helt rätt!

dom är skraja så benen ramlar snart av dom....en sista dödsryckning innan tidningarna möter samma öde som Katla gjorde.

I och med Internet har media förlorat sin lur som kan de kan styra folk med.
Senast redigerad av Minnehaha 2010-09-19 kl. 10:57.
2010-09-19, 10:56
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrovBenstomme
Till alla som inte vill gå in på aftonhoran:

http://i55.tinypic.com/mago5t.jpg

Aftonbladet borde uppmana alla sina läsare att rösta på Alliansen, då det är enda sättet att säkra att SD inte får någon betydande roll i Riksdagen.

Varje röst på sossarna är en röst på SD som vågmästare.

//Brute
Medlem
Minnehahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
Mamma kom in på mitt rum för ett par minuter sedan, och sa "du får rösta på vad du vill, så länge du inte röstar på Sverigedemokraterna".

Det kommer att kännas väldigt tråkigt att göra henne besviken.

Vilken "demokratisk" mamma du har som upplyser dig om din mänskliga rättighet att rösta efter eget huvud. Rösta SD och gläd dig över din insats för Sverige.
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
Mamma kom in på mitt rum för ett par minuter sedan, och sa "du får rösta på vad du vill, så länge du inte röstar på Sverigedemokraterna".

Det kommer att kännas väldigt tråkigt att göra henne besviken.

Säg att du röstade på Ohlyckan..

Kan du inte förhandla till dig något?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnehaha
dom är skraja så benen ramlar snart av dom....en sista dödsryckning innan tidningarna möte samma öde som Katla gjorde.

Drak mig baklänges!

http://tinyurl.com/32o8asj
2010-09-19, 10:57
Medlem
lagartos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cajoseno
Låter som en väldigt dyr underhållning, så vi får hoppas att det inte blir så

Jo, jag är tyvärr medveten om det. Försöker bara vara positiv...
2010-09-19, 10:57
Bannlyst
Var nere och röstade för en stund sen. Rätt kul att valsedlarna står framme så ALLA ser vad man tar. Stod en hardcore-VPK gubbe vid valsedlarna och proklamerade högt och tydligt att SD och Svenskarnas Parti var nazister och fruktansvärt hemska. Man såg att folk blev skrämda av crackgubbens agerande. Så jag var bara tvungen att knuffa gubben lite lätt åt sidan och ta SvP´s valsedlar (röstade inte på dom). Underbar blick man fick i gengäld
2010-09-19, 10:58
Medlem
Minnehahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8D8
Drak mig baklänges!

http://tinyurl.com/32o8asj

Snubbeltrubbel i landet Sverige!
Medlem
CharlieRs avatar
Sverigedemokraterna och Socialdemokraterna har inte alls särskilt lika valsedlar. De har olika typsnitt och det syns tydligt vad det står. Eftersom valsedlarna sorteras i bokstavsordning så står de dessutom ganska långt ifrån varandra (Arbetarpartiet Socialdemokraterna står först eller sist beroende på alfabetisk eller omvänd alfabetisk ordning, Sverigedemokraterna står precis före eller efter Vänsterpartiet).

Jag kan meddela att SD hade fått ut valsedlar till 7 av 10 distrikt när jag var där (mellan 7.45 och 8.40). Dock var det viss problematik med felaktig placering av valsedlarna. Enbart på ett ställe gällde detta Sverigedemokraterna, i övrigt var det mest småpartier som placerat ut felaktigt.
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
Jag tänkte vi kunde ha en egen tråd om valvakan och följa utvecklingen samt alla spekulationer och här är den.

Själv var jag den förste som droppade ner mina valsedlar i min vallokal inför nervösa valförrättare.
Valurnan var inte förberedd,så de visade upp den för mej att den var helt tom och jag lovade att vittna om detta innan de satte på locket.

Naturligtvis upp och ner så de fick ta loss den och sätta dit den på nytt.

Vem vinner och blir det en majoritetsregering?
Vinner alliansen?
Avgår Mona Sahlin om det blir ett katastrofval för S och når SD riksdagen och blir det ett parlamentariskt kaos på måndag?

Avgår Reinfeldt om han inte får bilda en majoritetsregering?
Upplöses den rödgröna kartellen om det blir en valförlust?

Kan Reinfeldt regera en minoritetsregering med passivt stöd av SD eller avgår han?

Käfta nu...!!!

Samma som mig då..
Medlem
Minnehahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenunderliv
Var nere och röstade för en stund sen. Rätt kul att valsedlarna står framme så ALLA ser vad man tar. Stod en hardcore-VPK gubbe vid valsedlarna och proklamerade högt och tydligt att SD och Svenskarnas Parti var nazister och fruktansvärt hemska. Man såg att folk blev skrämda av crackgubbens agerande. Så jag var bara tvungen att knuffa gubben lite lätt åt sidan och ta SvP´s valsedlar (röstade inte på dom). Underbar blick man fick i gengäld

Ring polisen! Han har ingen rätt att stå där!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in