2010-08-20, 13:29
Medlem
Mujahids avatar
Det här tråden är inte en rip off av "I mötet med mångkultur" utan ska ses som komplement till den.
Fast ur invandrarnas perspektiv. Hur är ditt möte med dessa varelser kallade svenskar?

Till skillnad från den andra tråden så kan man med gott samvete belysa både gott och ont.

Shoot!

/Mod: Fastklistra gärna. Vi är tämligen rätt många som är intresserade av invandrras möte med svenskarna. Detta är ämne som man inte vill förbise.

God helg
Citera
2010-08-20, 13:31
Bannlyst
Jag tycker de flesta svenskar är mycket trevliga och långa.
Citera
2010-08-20, 13:32
Bannlyst
Som skåning så har jag upplevt att man får kränka oss från svenskarna i Sthlm fr a hur mycket som helst pga av vårt ursprung, vår mentalitet och vår dialekt/språk. Men det är väl knappast mitt svar du är ute efter utan invandrares. Bara en parantes i kontext.
Citera
2010-08-20, 13:36
Medlem
Mujahids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4570
Som skåning så har jag upplevt att man får kränka oss från svenskarna i Sthlm fr a hur mycket som helst pga av vårt ursprung, vår mentalitet och vår dialekt/språk. Men det är väl knappast mitt svar du är ute efter utan invandrares. Bara en parantes i kontext.
Alla är välkomna med sin input. Point well taken.. Ni skåningar måste vara tacksamma över invandring. Hade den inte funnits hade fientligheten vänts mot er. Sthlm svenskar är ett säreget släkte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in