2010-08-19, 22:24
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonOfZeus
Finns ganska många indier här som tar med sig sin kultur, de är bara fega. Ge det ett par generationer så ska du se.

Kanske, kanske inte, men ärligt så måste man prioritera rätt här och det som först måste lösas är invandringen från mellanöstern, Afrika och balkanländerna.
När det värsta av det skitet har blivit ordnat så kan man lägga fokus på andra områden och bestämma vad som är bäst att göra.
Citera
2010-08-19, 22:54
Medlem
propylesss avatar
Utanförskap, strukturell rasism, vitas förtryck genom kolonisering, eller vänta nu, handlar detta om Iran?

Sanningen är den att som kulturrelativister har vi ingen rätt att kritisera detta. Det vi anser vara barbariskt, ociviliserat beteende är i själva verket inte alls det. Det handlar endast om okunskap från vår sida. Lösningen är att försöka lära oss mer om iranska traditioner och deras fantastiska kultur, helst ta till oss delar av den.

Jehova!
Citera
2010-08-19, 23:05
Medlem
aivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av propyless
Utanförskap, strukturell rasism, vitas förtryck genom kolonisering, eller vänta nu, handlar detta om Iran?

Sanningen är den att som kulturrelativister har vi ingen rätt att kritisera detta. Det vi anser vara barbariskt, ociviliserat beteende är i själva verket inte alls det. Det handlar endast om okunskap från vår sida. Lösningen är att försöka lära oss mer om iranska traditioner och deras fantastiska kultur, helst ta till oss delar av den.

Jehova!
Jag hoppas att du är ironisk
Det lät faktiskt som nåt Mona Muslim skulle säga
Citera
2010-08-19, 23:11
Medlem
propylesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aiv
Jag hoppas att du är ironisk
Det lät faktiskt som nåt Mona Muslim skulle säga

Så säger snarare alla kulturrelativister. Personligen förstår jag inte hur man ens kan jämföra medeltida skitkulturer med den i jämförelse högstående svenska.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in