Jag vill gärna använda denna mikrofon för att snacka på Skype etc. Problemet är att det inte funkar.
Jag har "Mikrofon" i inspelingsenheter i Ljud på Kontrollpanelen, har den som standard, det står "Fungerar" men icke. Jag har inte mute:at någonting som har med micken att göra. Jag använder ett Sound Blaster-kort så jag kollade inställningarna där. Av-mute:ade Microphone, satte den som inspelningsenhet i Creative-kontrollpanelen. Fortfarande inget.
Jag har kopplat in den i mikrofonuttaget på baksidan eftersom en reparationskille hade tagit bort sladdarna från uttagen på framsidan (uppenbarligen ledde de in till moderkortet, så mitt ljudkort användes inte eftersom moderkortet tog prioritet av någon anledning). Jag har ett vagt minne att micken funkade när jag hade headsetet inkopplat på framsidan, men man tycker ju att det borde funka på baksidan också.
I övrigt funkar headsetet helt perfekt. Tack på förhand!
Tja, jag ursäktar för bumpen, men då jag har samma produkt är det onödigt att starta ny tråd.
Jag har ett helvete att koppla in mitt headset. Det funkar inte att koppla in sladdarna där fram alls, trots att usb-portarna där fram fungerar. Ifall jag kopplar in båda där bak, fungerar det utmärkt, men då måste jag koppla bort högtalaren, så då kan jag inte justera ljudet riktigt. Om jag sätter in micken på baksidan, och den gröna sladden i högtalaren, kan jag justera ljudet, och jag hörs; men för att detta ska fungera måste jag möblera om (vilket är närmast omöjligt)
Vad gör jag för fel?
(Bör noteras att min kompetens med datorer är ungefär på samma nivå som en neandertalares, och ja, jag har googlat intensivt, men hittar inga svar.)
Hade liknande problem med det headsetet förut, men då jag hade det på framsidan. vissa dagar funkade det, andra inte. slutade med att jag anslöt det på baksidan, och sen dess funkar det bra! ja det borde vara fel på anslutningen jag vet men det kan ju ändå ha något med det här att göra.