Det är så att när jag är ute, så om jag anstränger mig fysiskt utomhus så börjar jag oftast svettas lite efter en liten stund, utan att jag egentligen tycker det är jobbigt. Samma sak när jag varit ute en mycket snabb stund utomhus i varmt väder. Så jag undrar bara om det är konditionen som är dålig, eller något annat fel?
Har hyfsat hög ämnesomsättning eftersom jag tränar på gym, och tyvärr har jag inte sprungit på ur länge som helst och därför tror jag detta handlar om min kondition.
Vad tror ni? Ska jag börja springa 2-3 gånger i veckan och förbättra min kondition?
Det är ett bra tecken att man har lätt för att svettas, kroppen har lärt sig reglera värmen effektivt! Det har inget med kondition att göra (vad jag vet).
Tycker personligen man svettas mer om man är vältränad, även kolhydrater tycker jag spelar in. Äter jag mycket kolhydrater kontrat diet utan kolhydrater svettas jag mer när jag äter normalt.
Okej, har inte den bästa konditionen om man säger så, men framförallt tycker jag det är lite jobbigt när man är ute att det börjar svettas på ryggen osv :/