Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2010-09-06, 18:36
Medlem
micaeles avatar
Det har även tidigare framkommit att RP's med valt 1.xx-brott hamnar högre i automatisk prioritering för modsen. Så om man stöter på ett inlägg rapporterat som 0.xx men ändå anser att det faller under 1.xx kan man rapportera igen för att snabba på behandlingen.

Har jag hört. Shoot me if I'm wrong.
Citera
2010-09-06, 18:46
Medlem
LarsFoxs avatar
Rapportera redan existerande tråd?

Är det en bra metod att rapportera en tråd om det redan existerar en identisk?

Jag tycker det vore ett bra sätt för modsen att snabbt se vilka trådar som ska slås samman så vi slipper ha två eller flera parallellt som tar upp onödig plats.

Vad anser flashbackeliten? Finns det andra sätt att hantera problematiken? Just nu finns inte "tråd existerar redan" som alternativ i rapporteringen, men man kan välja "övrigt" och sen skriva i tomfältet.
Citera
2010-09-06, 18:48
Medlem
DanteAlighieris avatar
Bara att ta Annat och sedan kopiera in länken.
Citera
2010-09-06, 18:49
Medlem
BePositives avatar
Rapportera för 0.00 och skriv "tråd finns" och sedan länka till tråden så blir det lättare för modsen.

DanteAlighieri var snabbare..
Senast redigerad av BePositive 2010-09-06 kl. 18:52.
Citera
2010-09-06, 18:53
Medlem
micaeles avatar
Jag brukar använda 0.02 [felplacerad tråd] för sånt där, gärna tillsammans med en trevlig hälsning till moderatorn.
Citera
2010-09-06, 19:06
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Det har även tidigare framkommit att RP's med valt 1.xx-brott hamnar högre i automatisk prioritering för modsen. Så om man stöter på ett inlägg rapporterat som 0.xx men ändå anser att det faller under 1.xx kan man rapportera igen för att snabba på behandlingen.

Har jag hört. Shoot me if I'm wrong.
Det stämmer.

Om jag förstått saken rätt så hamnar RP i en liten lista. Jag antar att det kan jämföras med PM listan, fast istället för tidsstämplar som "Idag" och "Igår" så finns det "1.xx" och "0.xx"

1.xx -brott hamnar högst upp, för att snabbast åtgärdas. 0.xx är "netikett"-brott och är relativt mindre viktigt.

Så nej, om ett inlägg är rapporterat för 0.00 och du tänkte lägga 0.03 så är det inte värt det.
Citera
2010-09-06, 19:22
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Det stämmer.

Om jag förstått saken rätt så hamnar RP i en liten lista. Jag antar att det kan jämföras med PM listan, fast istället för tidsstämplar som "Idag" och "Igår" så finns det "1.xx" och "0.xx"

1.xx -brott hamnar högst upp, för att snabbast åtgärdas. 0.xx är "netikett"-brott och är relativt mindre viktigt.

Så nej, om ett inlägg är rapporterat för 0.00 och du tänkte lägga 0.03 så är det inte värt det.
Ungefär så.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in