Flashback bygger pepparkakshus!
2010-08-15, 01:17
Medlem
Seriously.s avatar
Jag har en mini-laptop, netbook, vet inte vad fan det heter, det är en Compaq iallafall.
Operativ systemet är Windows XP.

När jag sätter på datorn så börjar den ladda upp, kommer förbi allt tills den ska komma till inloggnings sidan, då blinkar det blått i en halv sekund och en röd knapp lyser upp (den är oftast blå), sen startar den om igen, och håller bara på sådär.
Jag har provat med felsäkert läge och liknande, samma resultat.

Det hela började med att datorn inte startade alls, det blev bara en svart skärm, varpå jag höll in F7 vilket tog mig till Roxio BackOnTrack, och jag återställde datorn till hur det var en vecka sen, och då funkade datorn igen, men nu fastnar den bara i den här jävla loopen.

Någon som kan hjälpa?
Citera
2010-08-15, 01:26
Medlem
Loxuss avatar
Går det inte återställa igen nu alltså?
Citera
2010-08-15, 01:29
Medlem
Seriously.s avatar
Jag skulle kunna gå in på Roxio BackOnTrack igen, jo, men när jag provade det så fastnade jag ju i den här jävla loopen.

Jag har ingen cd-läsare på den här, så jag kan inte heller installera om skiten.
Jag hatar datorer, jag är alldeles för dum för sånt här..
Citera
2010-08-15, 01:56
Medlem
Kan du gå in i Bios? ändra där i så fall att den ska boota upp via usb och inte hhd. Sen installerar du om datorn via ett usb minne där du har xp, linux eller vad du föredar, finns guider om du googlar. I vissa fall måste man formatera om usb-minnet innan så att det går att boota upp med den. Hoppas det löser sig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in