2007-12-10, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xnine
Estrella Hot Sweet Chili Chips är en stark kandidat i alla fall.

Instämmer. Grymt goda med en svalkande Coca-Cola.

Men min favorit är nog Lays Sensation Thai Sweet Chilli. Det är tur att det inte är så lätt att få tag på dem, annars hade man varit fet som en get. ( :
Citera
2007-12-10, 00:59
Medlem
fiask0s avatar
De där röda naturchipsen, lättsaltade. (Olw är det väl?)
Citera
2007-12-10, 02:13
Medlem
För några år sedan åt jag jämt esterellas barbeque-chips, men en dag så fanns det de inte i någon affär. Det var en mörk dag i mitt liv.
Jag gick runt i många år och tänkte på dessa chips och vart de kunde ha tagit vägen. Ett tag var det så illa att gick och rotade i soptunnor och letade i gamla tanters handväskor utan resultat.
En dag som var lik en vanlig dag när jag skulle gå och köpa mig en chips-påse (sourcreme and onion ) på ICA såg jag till min sorg att det var stängt. Jag gick till Arjeplogs (där jag är bosatt för tillfället) OKQ8. Jag gick till chipshyllan och kollade om det fanns nå annan sorts chips än "det gamla vanliga" (sourcreme and onion). Det jag såg fick mig att tappa hakan så hårt att min flickvän fick hämta domkraften för att lyfta upp den igen. Där stod en esterella barbeque-påse och bara väntade på mig. Gråtandes gick jag till disken och betalade. Jag slet upp påsen. Stoppade det första chipset i munnen och.. och.. och det smakade inte alls som jag kom ihåg det.....
Citera
2007-12-10, 12:49
Medlem
This_is_me_s avatar
Grillchips är en av favoriterna.
Citera
2007-12-10, 16:21
Medlem
MisterGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoq
Instämmer. Grymt goda med en svalkande Coca-Cola.

Men min favorit är nog Lays Sensation Thai Sweet Chilli. Det är tur att det inte är så lätt att få tag på dem, annars hade man varit fet som en get. ( :

Oho! dom är också mina favoritchips. Min lokala handlare hade dom tidigare i sitt sortiment, men nu får man pallra sig till grannkommunens turkaffär för att inhandla chipsen. som du säger, tur att dom inte är lätta att få tag på..
Citera
2008-01-04, 20:40
Bannlyst
Estrella dill & gräslök chips med tzatziki-dip

Är min absoluta favorit. Annars var min tidigarefavorit deras Ranch flavour chips som fanns under något år i mitten på 90-talet. Supergod var den, synd att den försvann.
Citera
2008-01-05, 03:33
Medlem
SweetAsss avatar
Jag kanske redan svarat i denna tråd, ber om ursäkt isåfall.
MEN jag är helt frälst av Svenska Naturchips - Dill och gräddfil.
En påse räcker inte längre än typ 30 min. Även dom nyare som kommit med ost smak är goda :P . MUMMA. Äh, blev sugen bara jag skrev om dom. Skit, för inget är öppet nu ju. Bor så avsides haha.
Allafall så är det mina absoluta favoriter. Mest smak, inte lika fettiga, inte lika mkt saltsmak. Krispiga och goda- helt enkelt! :P
Citera
2008-01-05, 20:21
Medlem
Lay´s Sensations-serie. De är gudomligt goda. Köper knappt andra chips numera. De säljs i små påsar till högre pris än andra men det är de klart värda.
Citera
2008-01-06, 23:50
Medlem
Jag håller med TS, OLw:s lövtunna pepparchips var de bästa chips sverige skådat.
Citera
2008-01-07, 00:26
Medlem
..

hittade räkchips på ica häromdan, verkade soft
Citera
2008-01-07, 00:30
Medlem
Jag vet inte om det är chipsen som blivit äckligare på senare år eller jag som slutat tycka om dom bara. Visst smakade det bättre på 80 och tidigt 90 tal?
Citera
2008-01-07, 04:01
Medlem
Mäkis avatar
Hemköpts egna sourcream, när påsen legat öppen i ca 2-3 dagar

tessta! så jäävla gott.. dom är mycket saftigare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem