Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2010-08-10, 10:41
Medlem
X666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalletolv
pasta
nymalen svartpeppar
olivolja
hyvlad parmesan
färsk basilika
Färska tomater, typ cocktail eller små plommontomatter.
hepp; klart!

Vill du göra den lite schysstare så steker du scampis med salt, vitlök och cayenne och toppar pastan med.
Precis vad jag tänkte säga! Sen kan man även lägga till lite parmaskinka som rostats i ugnen - Kanonmiddag!
Citera
2010-08-10, 17:34
Medlem
black-dahilas avatar
Glömde rapportera igår så jag gör det nu då! Gick kanon, morsan var imponerad över mina "kunskaper", hon blev även lite förvånad varför jag inte visat dem tidigare.

Vill även ge ett STORT tack till dig, kalletolv. En annan sak jag upptäckte igår var att det var väldigt kul att laga mat, antagligen bara för att jag har varit så skeptisk till det förut.

Aldrig mer Findus färdigrätter hemma hos mig i alla fall! (undantag finns väl )
Citera
2010-08-10, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av black-dahila
Glömde rapportera igår så jag gör det nu då! Gick kanon, morsan var imponerad över mina "kunskaper", hon blev även lite förvånad varför jag inte visat dem tidigare.

Vill även ge ett STORT tack till dig, kalletolv. En annan sak jag upptäckte igår var att det var väldigt kul att laga mat, antagligen bara för att jag har varit så skeptisk till det förut.

hahahahaha...Kul att det vart lyckat!
Finns kanske en risk att Mor dyker upp lite oftare nu då! ...hehehehe
Nästa gång kan du ju köra en drösad torskfilè till pastan, det är också grymt gott.

mvh/T
Citera
2010-08-10, 18:24
Medlem
X666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av black-dahila

Testa att lägga till den rostade parman nästa gång
Och jag hoppas att du tog färska prylar? Det är liksom grejen med medelhavsmaten, det ska vara färskt, välsmakande och lagat med kärlek!
Citera
2010-08-10, 18:27
Medlem
black-dahilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X666
Testa att lägga till den rostade parman nästa gång
Och jag hoppas att du tog färska prylar? Det är liksom grejen med medelhavsmaten, det ska vara färskt, välsmakande och lagat med kärlek!
Självklart använde jag färska ingridienser!
Utom pastan då, roffade bara åt mig något på ICA och tror det hette Barilla
Citera
2010-08-10, 18:46
Medlem
X666s avatar
Yeah! Pasta är inte allt för svårt att göra heller. Du behöver inte ens en pastamaskin, även om det underlättar Men det är också ett hett tips om du ska bjuda på pasta fler gånger
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in