2012-08-28, 16:24
Medlem
en riktig loser enligt mej är en människa som jag tröstäter är rädd för en hel del tål inte alla människor även om dom tål mej tror dom spelar teater har asperger rädd att få avslag av huddinge angående könsbyte för jag vill det så gärna varför skulle jag till huddinge och be om hjälp annars frågar hab om det mesta behöver hjälp av hab även om jag inte behöver gillar inte jämnåriga cp i huvet ( zambezi zambeziiiiiiii!!!!!!!!!) rädd att mamma ska dö gillar inte pengar behöver en god man
hatar stora städer rädd för det mesta och funderar på det mesta det folk det är en loser för mej

kiss och bajs och adjö
/kittydisco
Citera
2012-08-28, 16:40
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kittydisco
en riktig loser enligt mej är en människa som jag tröstäter är rädd för en hel del tål inte alla människor även om dom tål mej tror dom spelar teater har asperger rädd att få avslag av huddinge angående könsbyte för jag vill det så gärna varför skulle jag till huddinge och be om hjälp annars frågar hab om det mesta behöver hjälp av hab även om jag inte behöver gillar inte jämnåriga cp i huvet ( zambezi zambeziiiiiiii!!!!!!!!!) rädd att mamma ska dö gillar inte pengar behöver en god man
hatar stora städer rädd för det mesta och funderar på det mesta det folk det är en loser för mej

kiss och bajs och adjö
/kittydisco

Hört talas skiljetecken? Jag förstår inte vad du vill ha sagt.
Citera
2012-08-28, 21:07
Medlem
Swashbucklers avatar
Tycker inte människosynen är helt fantastisk om man känner behovet att se ner på folk och kalla dem, loser, white trash etc. Skulle jag dock ge någon epitetet "loser" skulle det vara någon genuint elak människa eller någon som förlorat sig själv i hat, där skulle man kanske kunna se det som att människan förlorat något viktigt.
Citera
2012-08-28, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
En loser för mig är någon som aldrig kommer nån vart i livet, aldrig satsar helhjärtat på något men gärna beklagar sig över sin situation. Misslyckas ofta i relationer. Slacker mixat med trög.

tror jag är din loser då . men lägg till "försöker göra något åt situationen" så har du mig.
Citera
2012-08-28, 23:03
Medlem
flexschemas avatar
En loser är för mig en person som inte tar på sig något som helst ansvar, som inte tänker göra något av sitt liv och som misslyckas med allt de gör i livet och till slut ger upp och bara existerar.

Så länge man är villig att ändra vissa aspekter av sitt liv för att komma vidare och få ett rikare liv så är man ingen loser.
Citera
2012-08-28, 23:12
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyPop
Kan du ge något konkret exempel?
Om jag t.ex tävlar i OS på 400 meter löpning, satsar på att bli ett men tyvärr får nöja mig med en sketen silvermedalj, är jag då en loser?

Och vidare; att inte få ett erkännande säger väl egentligen ingenting? Många av historiens största vetenskapsmän och entreprenörer ligger idag i histories gargerob och är bortglömda.

Om ett guld på 400 meter är ett mål som skulle kunna vara uppnåeligt av en person skulle man kunna kalla denne en loser om personen råkar bli invalidiserad innan hen får chansen att göra det där storstilade loppet. Eller om personen faktiskt tar guld och inte en jävel bryr sig utan tycker idrottskarriärer är slöseri med tid.

Ett exempel är hur Gregor Mendel fick veta hut medans Charles Darwin blev omtalad (även när han var kritiserad) för sina teorier och experiment i genetik och ärftlighet. Mendel låg i historiens garderob i 60 - 70 år då han ansågs som en loser (och hos religösa fanatiker är han det ännu).

Loser kan man ju vara i vissas ögon även om man själv gillar läget.

Hater: "Han bor i ett jävla ruckel!"
"Loser": "Jag bor billigt och sjönära för att jag är så jävla bäst på fiske!"
Citera
2012-08-28, 23:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flexschema
En loser är för mig en person som inte tar på sig något som helst ansvar, som inte tänker göra något av sitt liv

Men vem bestämmer vad det innebär att "göra någonting av sitt liv"?
Citera
2012-08-28, 23:46
Medlem
flexschemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyCatso
Men vem bestämmer vad det innebär att "göra någonting av sitt liv"?

Den som dömer personen. Benämner man någon som "loser" har man nog inga problem att döma vad personen har för sig.

För mig, som tidigare nämnt, gäller det att personen ifråga vill ta tag i något och göra något av sitt liv(om de nu inte redan gjort det!). Alla har drömmar man vill nå, och så länge man själv mår bra efter att man nått sin dröm så kommer jag inte döma den personen som en loser.
Citera
2012-08-29, 19:42
Medlem
(Utan att på minsta sätt orkat läsa igenom tråden för 5 öre så) tror jag att du(liksom jag) står som frågetecken inför detta löst definierade ord, av den anledningen att alla de människor vi hört använda detta ord faktiskt själva varit patetiska/falska/äckliga(eller haft någon form av hor-agenda då det velat beskriva andra negativt)...

Har jag rätt?
Citera
2012-08-29, 22:30
Medlem
SorcererSimons avatar
Min def. av loser är någon som ingen vill ligga med. Det finns således en helvetes massa mer losers av manligt kön än av kvinnligt.
Citera
2012-08-29, 23:44
Medlem
Är Elvis Presley en loser?
Citera
2018-08-02, 00:52
Avslutad
Det verkar finnas många definitioner

Min kusin jobbar på en fabrik och har det bra ställt men är jävligt snål och spenderar nästan alla helger med sina föräldrar och äter ofta hos dem trots att han har en egen lägenhet

Han har inget annat liv än sin snöskoter och fritidshus, umgås med några kompisar ibland

Han tackar alltid nej att göra något nytt som att åka till en annan stad eller land,, kan räkna på en hand hur många gånger han har lämnat sin kommun under det senaste 10 åren

Han har alltså bra ställt ekonomiskt, umgås umgås med några barndomsvänner men är väldigt tajt med sina föräldrar som snart fyllda 30
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in