2011-08-31, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Och ni som bor nära Spekeröd och har hund, åk dit och låt hunden nosa runt!!

Två utmärkta inlägg
Håller med dig i båda. Synd det inte finns en karta som går att fylla i var alla letar, vore intressant att se hur stor yta som avklaras. Det ser ut som ett stort område där borta!
Citera
2011-08-31, 22:53
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motala
Znillen zpeclerar
Det visste Du efter att ha läst FUP
inte sant

Nu förstår jag inte riktigt... Syftar du på att jag tror att det blir en friande dom?

Jag har faktiskt inte följt den här tråden tidigare, och än mindre skrivit något inlägg i den. Jag har heller inte läst FUPen. Min gissning berodde på att den misstänkte försattes på fri fot.

Om du syftar på mina inlägg som handlar om när man kan börja verkställa en påföljd, så ville jag bara förtydliga när man tidigast kan börja verkställa en påföljd. Det framgick inte helt klart i de inläggen jag citerade.
Senast redigerad av Pajosv 2011-08-31 kl. 22:57.
Citera
2011-08-31, 22:53
Medlem
Kams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Fatta en sak direkt, om du tycker att det är osmakligt att läsa tråden så ge fan i det.
Vad tråden handlar om är du inte i position att att avgöra, tycker modsen att ett inlägg är OT så plockas det bort.
Tråden handlar om det som skrivs för stunden, alltså just idag företrädesvis de reaktioner trådens skribenter har efter avslutad rättegång.
Jag har inte hunnit
samla ihop mig ännu efter KSP:s inlägg, tack för att du skrev det jag precis tänkte.
KSP verkar anse att vi som tror att rätt GM suttit häktad borde riktat blickarna åt annat håll. T ex Marinas sexuella läggning. Eller föräldrarna eller osv. Man skulle kunna tro att det är FS själv som skriver, men han är väl för berusad nu.
Citera
2011-08-31, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Vad menar du med skogstokig? Gjorde han galna grejer, slogs han, etc? Var han en ledartyp och fick glin efter sig? Du skrev att både din äldste och yngste sån missbrukade ihop med FS? Langade han om jag förstår dig rätt? FS var ökänd pundare i Alingsås fram till sin flytt 04-05 alltså? Bara något år senare träffar han Marina..
Bråkade och stökade, mobbade och slogs. Ingen ledartyp direkt, men visst fanns det småungar som tyckte att han var en tuffing. Här pratar jag om åren runt 10-12 år ungefär.
Nja, min äldste son gick i skolan med honom, dem är båda födda 1973. Dessutom bodde vi då i samma område Lygnö/Hjälmared. Min yngste son, född 1987, umgicks (alltså missbrukade) tillsammans med F runt 2002/2003. Ja, enligt min son (d y) bistod han med allehanda droger, mot betalning såklart.
Citera
2011-08-31, 23:03
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.other.side
Är det omöjligt att han dumpat henne en mil bort eller vad menar du? Jag menar att runt crossbanan är en möjlig begravningsplats, jag är ganska säker på att han grävt ned henne.
Jag tror också att crossbanan är en trolig plats som den misstänkte dumpat Ms kropp och bäddmadrasserna på. Dels pga den misstänktes förnekande om att han kände till platsen och dels pga arbetet med att bygga ljudvallar där vid tidpunkten för "försvinnandet". Men hur tusan ska man hitta M under meterhöga (?) grushögar? Är M begravd där lär hon aldrig hittas.
Citera
2011-08-31, 23:07
Medlem
Vill säga till de som inte förstår det skrivna svenska språket. Jag har bara påpekat att de ansvariga poliserna har gjort ett mediokert arbete. Jag har bara uppgett att det finns utrymme för en alternativ gärningsman. Det finns många personer med möjlighet, tillfälle, motiv och som hade kännedom om området kring huset. Familj, vänner, sexpartners. Dessa personer är inte utredda ordentligt, vilket för mig är naturligt vid ett så pass allvarligt brott, men de inblandade poliserna låste sig enligt mig för Fredrik direkt istället för att vara objektiva. Ett grovt misstag som också sedemera blev deras fall. Många outredda lösa trådar, uppseendeväckande för många.

De vittnena som var med i rättegången hade ingenting annat där att göra än att "snacka ner" Fredrik, för åklagaren hade inte mycket annat än indicier att bygga sitt case på. Åklagaren spelade alltså på domarens och nämndemännens känslor, vilket inte gick hem visade sig. Alla visste ju från början att Fredrik hade ett bagage och många skelett i garderoben. Vittnena kom inte med någonting matnyttigt.

Vi skall vara tacksamma för denna dom, då vet vi att det svenska rättväsendet fortfarande fungerar!
Det handlar om rättssäkerhet och det såg den professionella och väl insatta domaren tillsammans med sina medarbetare till.

För mig är det uppenbart att många inne på denna tråd inte antingen förstår svenska eller kan läsa.
Citera
2011-08-31, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag tror också att crossbanan är en trolig plats som den misstänkte dumpat Ms kropp och bäddmadrasserna på. Dels pga den misstänktes förnekande om att han kände till platsen och dels pga arbetet med att bygga ljudvallar där vid tidpunkten för "försvinnandet". Men hur tusan ska man hitta M under meterhöga (?) grushögar? Är M begravd där lär hon aldrig hittas.

Borde inte dessa underhundar som det snackas så mycket om kunna hitta spår om det är så? En vanlig hund kanske kan känna nåt... värt ett besök med hund (nån som har en duktig hund i närheten?)
Citera
2011-08-31, 23:10
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokko-Laban
Ja du har väl redan hittat crossbanan, här är länk till klubben med lite mer info:
http://www8.idrottonline.se/StenungsundsMS/Foreningen/Arbetsrum/Furufjallsbanan/Informationombananvagbeskrivning/

Den har dieselmotor! Men annars var det ju rätt...
Hade FS tillgång till diesel?
Körde han grävare ibland, eller var det ett avslutat kapitel?

Det är väl en ganska dålig affär att köra diesel nuförtiden, om man inte går tillgång till diesel eller kör väldigt mycket. Visserligen en liten och lätt bil, men skatten är väl femfaldig mot en bensinare.
Citera
2011-08-31, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
För mig är det uppenbart att många inne på denna tråd inte antingen förstår svenska eller kan läsa.

Inte antingen?

Hur som helst så har jag och andra rätt till min åsikt på detta forum, och min åsikt är att FS är skyldig. Om det nu inte stämmer så har jag väl fel, men ingenting har motbevisat det för min del. Snarare tycker jag att bevisen räcker. Sedan har det klantats en hel del i detta ärende, vilket troligen spelade stor roll för hur det slutade i TR.

Edit: ingen som reagerade på det skojjiga? (det är kanske för sent för humor)
Senast redigerad av colubrid 2011-08-31 kl. 23:26.
Citera
2011-08-31, 23:25
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Och ni som bor nära Spekeröd och har hund, åk dit och låt hunden nosa runt!!

Vad skulle det tjäna till, menar du?
Det har liksom gått en massa tid och den superhund finns inte som kan hitta vittring efter så lång tid och så många människor som trampat runt.
Citera
2011-08-31, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Vad skulle det tjäna till, menar du?
Det har liksom gått en massa tid och den superhund finns inte som kan hitta vittring efter så lång tid och så många människor som trampat runt.

Fast det finns ju info om att de ska kunna hitta lik rätt långt efter dödsdatum...
https://www.flashback.org/sp13374117
(nu vetefan om länken funkar, säg till annars)
Citera
2011-08-31, 23:45
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colubrid
Borde inte dessa underhundar som det snackas så mycket om kunna hitta spår om det är så? En vanlig hund kanske kan känna nåt... värt ett besök med hund (nån som har en duktig hund i närheten?)
Jag tror inte det. Men jag har skickat frågan vidare till en som kan det här med sådana hundars kapacitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in