2011-08-23, 08:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Åklagaren tror på en fällande dom.

Det är ganska skilda åsikter här på FB. Skulle kanske vara intressant med en poll här i frågan om man tror att FS kommer frias eller fällas?
Citera
2011-08-23, 08:29
Medlem
buggenbus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Ny artikel i Spekerödsfallet: Fullt förtroende för teknikerna – trots miss

Den där Peter Kron måste vara helt efterbliven. Hur kan man ha förtroende för en tekniker som inte ids lyfta på en filt och titta under, och som missar kulhål i väggen? GM kan naturligtvis göra mer för att undanröja bevis, exempelvis elda upp huset.

Tråden är lite drygt 700 sidor, varav jag bara läst de sista. Finns det månne någon sammanfattning?
Citera
2011-08-23, 08:37
Medlem
Jag tror han frias, om inte i tingsrätten så i hovrätten. Det är möjligt att det går att fastslå dödsorsak, men det går inte att fastslå vem som höll i pistolen. Gjorde FS det? Eller gjorde Maria det själv? Städade FS bara undan efter Marinas självmord?

Som jag ser det kan han inte blir fälld för mord när det inte ens går att utesluta självmord.
Citera
2011-08-23, 08:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Jag tror han frias, om inte i tingsrätten så i hovrätten. Det är möjligt att det går att fastslå dödsorsak, men det går inte att fastslå vem som höll i pistolen. Gjorde FS det? Eller gjorde Maria det själv? Städade FS bara undan efter Marinas självmord?

Som jag ser det kan han inte blir fälld för mord när det inte ens går att utesluta självmord.

Tror också att han i slutändan blir frikänd. En bidragande orsak är de rejäla missar som gjorts i utredningen.
Citera
2011-08-23, 08:58
Medlem
rubbergirls avatar
Aftonbladet liverapporterar. Det verkar som FS är kvar i GBG. Hoppas de får upp dörrarna till häktet idag så han kommer i tid till rättegången. Hans advokat är dock på plats, men vill ej yttra sig innan dagen är slut.
Citera
2011-08-23, 09:29
Medlem
Lalajlajs avatar
Funderat på en sak då åklagaren nu kommer att presentera vad han tror är dödsorsaken och eftersom hela åtalet hänger på att Marina är död och även att hon blivit mördad så finns det flera saker som man funderar kring.

Kan man utesluta att Marina inte redan var död när hon sköts?

Kan man utesluta att madrasser eller sängkläder inte har ändrat läge eller försvunnit efter att FS häktats men innan eller i samband med att man gjorde upptäckten?

Kan man utesluta att familjen och vännerna, som är mycket övertygade om att hon är död och att FS mördat henne, inte väljer att hjälpa till att korrigera objekt och händelser eller att de skarvar sina berättelser för att vara mer behjälplig att sätta dit FS, ett exempel är bland annat fotokonfrontationen där man senare ändrar sig, kanske efter samtal med andra?
Citera
2011-08-23, 09:46
Medlem
så du menar att det skulle vara en konspiration mot fredrik då eller? jag kände fredrik när vi var yngre och han verkar inte ha ändrat sig spec mycket, strulpelle mytoman osv, betänk då att jag inte har ngn orsak att tycka illa om honom.
Citera
2011-08-23, 09:52
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _422_
så du menar att det skulle vara en konspiration mot fredrik då eller? jag kände fredrik när vi var yngre och han verkar inte ha ändrat sig spec mycket, strulpelle mytoman osv, betänk då att jag inte har ngn orsak att tycka illa om honom.

Att han är skyldig är jag övertygad om tänker snarare på att bristen på bevis kan ha påverkat vissa att vara mer behjälpliga i sina berättelser och i sitt agerande.
Citera
2011-08-23, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Jahapp, i morgon drar det igång. Utöver de platser som reserverats för pressen finns det plats för ytterligare 23 st åhörare.
Någon från tråden som tänker närvara?

Nja, jag hade ju nästan lovat tidigare i tråden att närvara, men tyvärr inser jag nu att jag inte har tid pga jobbet i firman. Vi får se om någon annan här kanske har möjlighet, om det nu blir åhörarplatser över.

Tack till rubbergirl för info om SR P4 Väst och länken till webbradion, som rapporterar från rättegången!

Senaste uppdatering från P4 Väst's reporter Jörgen Winkler just nu:

Citat:
09:45
Ett möjligt motiv till mordet tror åklagaren kan vara att Marina Johanson och den åtalade fortfarande hade en sexuell relation trots att de egentligen avslutat sitt förhållande. Svartsjuka skulle då vara motivet.

Källa: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=4658464

Citera
2011-08-23, 09:58
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokko-Laban
Tack till rubbergirl för info om SR P4 Väst och länken till webbradion, som rapporterar från rättegången!

Senaste uppdatering från P4 Väst's reporter Jörgen Winkler just nu:

Källa: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=4658464

Aftonbladets liverapportering är lite bättre, åtminstone hittills
Citera
2011-08-23, 09:59
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _422_

På vilket sätt var han mytoman?
Citera
2011-08-23, 10:01
Medlem
Vilket kap han är FS. En arbetslös narkoman och 3-barnspappa, nu misstänkt för mord och tidigare misshandel. Hans barn är rädda för honom. Han är mytoman, har inget körkort och låter sina kvinnor stå för kost och logi. Jag vill härmed utnämna honom till årets man!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in