Enligt fup s. 93 så kan man läsa att det genomförts hundsök och dykningar i ett antal sjöar utan resultat. Risken finns ju dock att dykarna
kan ha missat något...
En teori angående själva bortforslingen kanske skulle kunna vara att FS kört M:s kropp paketerad i preseningen (som saknas) och fasttejpad på en kärra (som också saknas) och med eventuella extra sänkvikter, kopplad efter 4-hjulingen. Sen har han kört in på skogsstigen strax före Bottenstugan vid siffran
2 på kartan på s. 434 i fup.
Cirka 400-500 meter in på den stigen så är det väldigt brant med klippavsatser ner mot Håltesjön, och stigen är då på ca 20-30 meters höjd ovanför sjön (om jag minns rätt, jag vandrade där några gånger för några år sen). Stigen är för övrigt ganska bred, så att köra en 4-hjuling där borde inte vara några problem.
Där sen uppe på krönet/höjden så har han kopplat loss kärran, och helt enkelt rullat den utför "stupet" och ner i sjön, som jag tror är ganska tvärdjup där vid kanten.
Sen har han kört tillbaka mot Ålevatten och Övre Röra, och sen vikt av på en väg vänster/söderut där han ställt ifrån sig 4-hjulingen några km bort på en mindre skogsväg (där den hittades senare enligt fup s. 99), och sen gått tillbaka hem till huset.
Men det är bara en av tusen teorier...
Problemet med naturområdet i Svartedalen är ju att det dels finns stora ytor med otillgänglig terräng, och dessutom massor (100+) med mindre tjärn och sjöar.
Edit: Direktlänk till karta över Anvik och Håltesjön här:
http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?var=anvik+stenungsund