2011-04-17, 01:14
Medlem
PuncturedBladders avatar
Det är många teorier om att polisen skulle använt en helikopter för transport till hennes hus men jag har svårt att se vad det var polisen har transporterat som skulle kräva helikopter. Skulle någon kunna förklara för mig vad de teorierna baseras på? I brist på andra teorier?
Det är ju knappast så att polisen skulle kalla in en helikopter bara för att transportera något från ett otillgängligt område.
Citera
2011-04-17, 01:14
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Ja, nog får man en liten känsla av att det famlas lite i luften. Jag är själv inte helt övertygad om att FS är GM. Jag tror däremot att han vet mer än han säger.

Men rent statistiskt så är han GM. Och det ligger honom till last.

Har de dessutom teknisk bevisning, så har han det svårt.
4
jag har en känsla av att de int ehar mycket, verkar inte så... de verkar vela mellan sin abevis, som om de säger att de har mer än de egentligen har...
Citera
2011-04-17, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
4
jag har en känsla av att de int ehar mycket, verkar inte så... de verkar vela mellan sin abevis, som om de säger att de har mer än de egentligen har...

Ja, det kan vara så att de bara har indicier, och att de måste hitta kroppen för att komma vidare.

Samtidigt är FS häktad på den grövre graden, och de har hela tiden varit övertygade om att hon är död. Så nånting måste de ha. Frågan är bara vad.
Citera
2011-04-17, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PuncturedBladder
Det är många teorier om att polisen skulle använt en helikopter för transport till hennes hus men jag har svårt att se vad det var polisen har transporterat som skulle kräva helikopter. Skulle någon kunna förklara för mig vad de teorierna baseras på?

För min del är det bara spekulationer. Finns inget, såvitt jag vet, som bekräftar det.
Citera
2011-04-17, 01:20
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ja, det kan vara så att de bara har indicier, och att de måste hitta kroppen för att komma vidare.

Samtidigt är FS häktad på den grövre graden, och de har hela tiden varit övertygade om att hon är död. Så nånting måste de ha. Frågan är bara vad.

ja, men som fs advokat sa: det kräva inte mycket för att bli häktad på sannolika skjäl... skulle vara intressant att veta exakt vad de har
Citera
2011-04-17, 01:22
Medlem
Citat:
ja, men som fs advokat sa: det kräva inte mycket för att bli häktad på sannolika skjäl... skulle vara intressant att veta exakt vad de har

En del krävs det allt. =)

Men jag håller med. Det skulle vara MYCKET intressant att få veta VAD. Det har varit väldigt tyst i den här utredningen tycker jag.
Citera
2011-04-17, 01:26
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
En del krävs det allt. =)

Men jag håller med. Det skulle vara MYCKET intressant att få veta VAD. Det har varit väldigt tyst i den här utredningen tycker jag.

jo det har varit mycket tyst... fs advokat vet väl vilka bevis som finns? och han sa: du ska inte oroa dig, är man oskyldig så löser der sig..." men han sa även att det inte krävs mycket för att häktas " på sannorlika skäl"
Citera
2011-04-17, 01:29
Medlem
Citat:
jo det har varit mycket tyst... fs advokat vet väl vilka bevis som finns? och han sa: du ska inte oroa dig, är man oskyldig så löser der sig..." men han sa även att det inte krävs mycket för att häktas " på sannorlika skäl"

Med andra ord sa han ingenting. Och ja, han vet vilka bevis som finns.
Citera
2011-04-17, 01:30
Medlem
maskrooss avatar
Citat:

det krävs INTE mycket för att häktas på sannolika skjäl!!
Citera
2011-04-17, 01:36
Medlem
Citat:

Okej.
Citera
2011-04-17, 01:38
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:

Det ska väl krävas något som binder en person till brottet, så som teknisk bevisning eller vittnen? Man blir inte häktad på sannolika skäl på "ingenting".
Citera
2011-04-17, 01:43
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
okej, tycker de tär konstigt, ena stunder är de säkre... och andra stunder behöver de flertaliga veckor på sig för att kunna få nog med bevis....

De kanske vill samla så mycket bevisning de kan för att få ett så stabilt underlag som möjligt. Omhäktning behöver väl inte betyda att de inte har tillräckligt för åtal, men att de vill kunna presentera så många - och så starka - bevis som det går?

Bara spekulationer från min sida, förstås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in