Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag tror inte jag kommer få tillfälle till det och nej, det finns/fanns isåfall ändå utrymme för alt GM. Men absolut, finns graverande bevis för att FS är skyldig så ska han in. Det tycker jag absolut.
Vad händer om ingen resning sker? Betyder det då för dig att FS inte är skyldig?
Nej, då anser man att resning inte har grunder, men det har det så jag ser det som att HD har chansen att rätta till felaktiga pinsamma domslut. Notera att domstolen inte hade varken kropp emballage, knopar, rep, platsen eller att hon sköts med en 9 mm i huvudet. Det är dom faktum som inte fanns i domsluten. Gör om gör rätt helt enkelt ett domslut får inte ha felaktigheter.
Han kommer aldrig ses som oskyldig oavsett.
Citat:
Nej hon gjorde ju inte det och det grundar sig nog i pappans alkoholberoende skulle jag tro.
Det är ölflaskor och jag vet inte hur länge dom legat där? Vet du?
Pappans alkoholkonsumtion har inget med mordet att göra. Däremot kan man spekulera i flaskorna som ligger i garaget om Fr*drik haft råd att köpa dessa öl, men M*rina försörjde väl honom.
Citat:
Då hoppas jag att du förstår att det gäller även FS i dagsläget? För han är nämligen inte dömd för något. Om han blir det eller inte vet vi inte. Men han är tidigare friad från anklagelsen i juridisk mening och i juridisk mening så är han oskyldig till motsatsen bevisats.
Väldigt va du försvarar en kriminell individ med 28 brott i registret. Han är rökt helt.