2013-04-28, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag tror inte jag kommer få tillfälle till det och nej, det finns/fanns isåfall ändå utrymme för alt GM. Men absolut, finns graverande bevis för att FS är skyldig så ska han in. Det tycker jag absolut.

Vad händer om ingen resning sker? Betyder det då för dig att FS inte är skyldig?

Då har vederbörande rätt att betraktas som oskyldig till DET brottet, absolut, i juridisk mening. Land skall med lag byggas och det är utomordentligt viktigt att frikända och andra odömda respekteras som oskyldiga.
Citera
2013-04-28, 15:53
Medlem
Citat:
Varför skulle man inte våga leta efter M innan FS var frihetsberövad? Dom åkte ju hem till huset där FS bodde då FS var hemma. Vågade dom det, vågar man väl ut leta i skogen också?

Tror du att det kan ha upplevts som farligt att göra något som GM kunde misstänkas uppleva som ett hot och att deras icke-letande i det läget var ett uttryck för vad de själva trodde hade hänt?
Citera
2013-04-28, 15:53
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Då har vederbörande rätt att betraktas som oskyldig till DET brottet, absolut, i juridisk mening. Land skall med lag byggas och det är utomordentligt viktigt att frikända och andra odömda respekteras som oskyldiga.

Då hoppas jag att du förstår att det gäller även FS i dagsläget? För han är nämligen inte dömd för något. Om han blir det eller inte vet vi inte. Men han är tidigare friad från anklagelsen i juridisk mening och i juridisk mening så är han oskyldig till motsatsen bevisats.
Citera
2013-04-28, 15:55
Medlem
Tror du att åklagaren någonsin kan vara säker i ett sådant läge när det är en annan instans som ska avgöra och har sista ordet även fast man lagt mycket utredningspengar till och med på knopar?

Citat:
Resursmängd på knoparna? Ehhh?

Jag tror som sagt inte att det räcker till resning. Det är inte ens åklagaren säker på enligt honom själv.
Citera
2013-04-28, 15:55
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Tror du att det kan ha upplevts som farligt att göra något som GM kunde misstänkas uppleva som ett hot och att deras icke-letande i det läget var ett uttryck för vad de själva trodde hade hänt?

Nej jag tror inte att det kan ha upplevts som farligt. Och var "ickeletandet" ett uttryck för vad de själva trodde hänt undrar man ju varför dom inte letade efter kroppen som skulle bevisa deras misstankar då.

Jag tror snarare att samtliga berörda inte letade av två anledningar: 1. Man visste inte var. 2. Man har inte fattat riktigt vad som kan ha hänt och man har svårt att agera i ett chocktillstånd.
Citera
2013-04-28, 15:56
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Tror du att åklagaren någonsin kan vara säker i ett sådant läge när det är en annan instans som ska avgöra och har sista ordet även fast man lagt mycket utredningspengar till och med på knopar?

Jag har svårt att tro att åklagare i de fall då resning sökts uttryckt osäkerhet i media gällande utgången om det blir resning eller ej. Men jag vet ärligt talat inte. Men det låter ju inte så betryggande, eller hur?
Citera
2013-04-28, 15:57
Bannlyst
Citat:
Nej det gör han verkligen inte som jag ser det. Jag har aldrig träffat FS men jag har bott i samma område som CP. Tro mig, han var inte en kille som bara rökte på en joint då och då. Han söp konstant och han hotade ungarna, grannarna, personalen i affären, på bolaget osv ena dagen för att andra dagen, för att nästa skina som en sol när han hejjade. Dessutom var CP allmänt känd innan Palmeincidenten. I alla fall där vi bodde. Han syntes hela tiden (och hördes).

Ang FS så känner knappt grannarna till vare sig FS eller MJ. Dom syns inte till. Håller sig för sig själva.

Jag är kanske uppväxt under fel tidsera för dig, men jag ser verkligen inte ett samband med våld och cannabis. Jag vill inte legalisera det men jag har aldrig under mina år upplevt någon som blivit tokig på CB. Men på alkohol har jag sett galet många människor bli som förbytta. Det har säkert du med.

Sen vill jag poängtera att jag gör stor skillnad på ett dagligt bruk av CB och ett användande som kanske en gång i månaden eller mer sällan när vi ska tala om "livsprognos" (vad du nu menar med det, livslängd eller livskvalité?).

Jag utgår från att du tror att CP sköt Palme också? Det gör inte jag. Jag tror aldrig han skulle kunnat hålla käften om det förstår du.

Men nu var det ju så att M inte rörde alkoholen över huvud taget, så vems är flaskorna som låg i garaget ?
Jag vet att FS tog sig en fylla ibland, och att M inte tolererade detta beteende.
Citera
2013-04-28, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
TR och HR spekulerar i att Marina lever, och fyndet ändrar på den saken. Men fortfarande finns det, som jag har visat i citat från TR och i detta från HR,i domarna utrymme för att Marina är död och FS oskyldig.

Hade kroppen återfunnits innan tr och hr hade man givetvis inte bara tagit hänsyn till och ge utrymme för att Marina var död och mördad; hela utredningen och rättegången hade haft detta som utgångspunkt.

Därför anser jag att allt, inklusive domarna, måste ses i detta nya ljus.
Citera
2013-04-28, 16:00
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icecoldice
Men nu var det ju så att M inte rörde alkoholen över huvud taget, så vems är flaskorna som låg i garaget ?
Jag vet att FS tog sig en fylla ibland, och att M inte tolererade detta beteende.

Nej hon gjorde ju inte det och det grundar sig nog i pappans alkoholberoende skulle jag tro.

Det är ölflaskor och jag vet inte hur länge dom legat där? Vet du?
Citera
Medlem
Det blir beroende av vilka vindar som blåser i HD, vem som föredrar fallet och dennes attityd etc. Folk har fällts för mindre och undkommit med mer på sig.

EN av flera faktorer som talar till GM:s fördel är förstås att det finns två frikännanden allaredan och att resningar sällan beviljas.

Citat:
Jag har svårt att tro att åklagare i de fall då resning sökts uttryckt osäkerhet i media gällande utgången om det blir resning eller ej. Men jag vet ärligt talat inte. Men det låter ju inte så betryggande, eller hur?
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Jag tror inte jag kommer få tillfälle till det och nej, det finns/fanns isåfall ändå utrymme för alt GM. Men absolut, finns graverande bevis för att FS är skyldig så ska han in. Det tycker jag absolut.

Vad händer om ingen resning sker? Betyder det då för dig att FS inte är skyldig?

Nej, då anser man att resning inte har grunder, men det har det så jag ser det som att HD har chansen att rätta till felaktiga pinsamma domslut. Notera att domstolen inte hade varken kropp emballage, knopar, rep, platsen eller att hon sköts med en 9 mm i huvudet. Det är dom faktum som inte fanns i domsluten. Gör om gör rätt helt enkelt ett domslut får inte ha felaktigheter.

Han kommer aldrig ses som oskyldig oavsett.

Citat:
Nej hon gjorde ju inte det och det grundar sig nog i pappans alkoholberoende skulle jag tro.

Det är ölflaskor och jag vet inte hur länge dom legat där? Vet du?

Pappans alkoholkonsumtion har inget med mordet att göra. Däremot kan man spekulera i flaskorna som ligger i garaget om Fr*drik haft råd att köpa dessa öl, men M*rina försörjde väl honom.

Citat:
Då hoppas jag att du förstår att det gäller även FS i dagsläget? För han är nämligen inte dömd för något. Om han blir det eller inte vet vi inte. Men han är tidigare friad från anklagelsen i juridisk mening och i juridisk mening så är han oskyldig till motsatsen bevisats.

Väldigt va du försvarar en kriminell individ med 28 brott i registret. Han är rökt helt.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-04-28 kl. 16:04.
Citera
2013-04-28, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Hade kroppen återfunnits innan tr och hr hade man givetvis inte bara tagit hänsyn till och ge utrymme för att Marina var död och mördad; hela utredningen och rättegången hade haft detta som utgångspunkt.

Därför anser jag att allt, inklusive domarna, måste ses i detta nya ljus.

Ja, visst verkar det högst rimligt att se ett mordfall i ett nytt ljus när både kropp och mordvåld, centrala i en mordrättegång, hittats/konstaterats när innan bara fanns spekulationer, om än konkreta blodspår och kulhål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in