2011-04-08, 03:40
Medlem
Disponentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Om du kollar denna persons inlägg får du lite info om väder och rostfläckar..ja, inte bara detta inlägg utan kolla flera av dem..

https://www.flashback.org/sp24854651

Just det ja. Jag minns detta inlägget nu när jag ser det. Bra. Då ÄR det alltså fakta att dessa rostfläckar kan uppkomma bra mycket snabbare än många trott.
Citera
2011-04-08, 08:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
maskroos
maskroos
maskroos

I fet stil dessutom!
Va fan, har du hakat upp dig? Vilken smörande lipsill du är.

Det enda intressanta denna svagsinta lolla har skrivit är att hon hoppas hennes "pojkvän" blir dömd för det mord han begått. Viket följande önskan vid uppfyllande kommer att resultera i.

Egentligen bör man bara ignorera ditt inlägg ..men vad är det för fel att hålla en god ton till andra skribenter som Quarrel gör? Och vad har Maskroos gjort för att förtjäna din vrede? Hon är inte anklagad för något. Hennes enda "brott" är väl i så fall att hon förälskat sig i en man som EVENTUELLT har gjort något. Vi vet inte sanningen idag. Dessutom skrev Maskroos att hon vill att Marina hittas så hennes föräldrar får veta vad som hänt. Ingenting om att MJ är död eller vem som dödat henne i så fall. Det är lätt att gå händelserna i förväg, jag gör det själv ibland..men man får sansa sig emellanåt och tänka lite.
Citera
2011-04-08, 08:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Får väl tillägga att jag inte såg om snöret var fäst vid tegelstenen utan det jag såg var en tegelsten och ett snöre.

Var det vatten i brunnen? Eller var den torrlagd? Min tanke var att någon kanske lodat med tegelsten och snöre för att se hur djupt det var..
Citera
2011-04-08, 10:07
Medlem
FruGondols avatar
Förutsatt att Maskroos nu är MG:s flickvän, så anser jag att hon ska
ha en eloge för sitt deltagande här i tråden. Jag tycker att hennes svar
är okonstlade, ärliga och raka.
Jordelivet är inte alltid så lätt att genomleva, och allt är inte endera svart
eller vitt.
Jag önskar henne lycka till, oavsett de val hon kommer göra. / mvh. FG
Citera
2011-04-08, 11:00
Medlem
saffys avatar
Det blir ju många känslor i denna tråden och det är klart att det kan vara jobbigt för personer som kanske kände MJ, att läsa att FS har ny flickvän och verkar till synes oberörd. Att han inte bryr sej oavsett om han är skyldig eller ej.
Är man här inne och skriver så får man nog räkna med det.
Citera
2011-04-08, 14:45
Bannlyst
Vi funderar nog alla på vad som är skälet till att polisen är så säkra på att MJ mördats. Teorierna är många och denna kanske även tagits upp, jag har inte läst alla inlägg.

Kan det vara så att polisen vet att huset är brottsplatsen? GM har kanske städat "noga" efter sig med klorin och dylikt men missat blodstänk, benflisor eller annan substans på såna platser som gör att polisen vet att något väldigt brutalt hänt där? Jag tänker på tak, väggar, golvspringor..

Det är svårt att tro att stora mängder blod fanns kvar, varför gömma en kropp men inte städa efter sig? Eller vad kan det röra sig om? De kan väl inte häkta någon för mord om inga spår av mord finns?
Citera
2011-04-08, 14:46
Medlem
Kams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Oj, här var det ord och inga visor!

Du lyckades t o m klämma in "svartskallar".

Anar jag en viss bitterhet...?
Det fanns ju en pojkvän som fick stryka på foten när F dök upp.

Nu undrar jag, är det alldeles otänkbart att M tagit tåget till Halmstad efter någon annons som hon sett? Stora Höga...är det järnvägsstation och kan man isf köpa biljetter där ..näää väl?
Citera
2011-04-08, 15:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Det fanns ju en pojkvän som fick stryka på foten när F dök upp.

Nu undrar jag, är det alldeles otänkbart att M tagit tåget till Halmstad efter någon annons som hon sett? Stora Höga...är det järnvägsstation och kan man isf köpa biljetter där ..näää väl?

Jag har också funderat i dessa banor...men polisen häktade F så omgående och för mord. Det bör inte ha funnits minsta tvekan att MJ då fortfarande var i livet. Ödehuset var okänt då. Och det borde vara omöjligt att häkta någon för mord "bara" genom att någon är försvunnen? Eller?

Jag får backa i mina funderingar. Mats Alm blev omhäktad flera gånger på sannolika skäl mistänkt för mord...och se hur det slutade.
Senast redigerad av Mariooo 2011-04-08 kl. 15:23.
Citera
2011-04-08, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Får väl tillägga att jag inte såg om snöret var fäst vid tegelstenen utan det jag såg var en tegelsten och ett snöre.
Du pratar om 1 ½ meters djup i brunnen.
Mätte du brunnen? Med vad isf?
Var fanns snöret och tegelstenen?
Var det ett cementlock eller ett plåtlock?
En vanlig tegelsten använder man till ex. skorstenar. En tegelsten till hus är inte lika dan, typ som du sa att MJ hade på sitt hus. Vilken sorts av tegelsten var det?
Citera
2011-04-08, 17:34
Bannlyst
maskroos

Varför har han fått inflammation i ryggkotorna? Vet du det?
Citera
2011-04-08, 17:42
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yznof
maskroos

Varför har han fått inflammation i ryggkotorna? Vet du det?

han överansträngde sig när vi flyttade
Citera
2011-04-08, 17:44
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yznof
Du pratar om 1 ½ meters djup i brunnen.
Mätte du brunnen? Med vad isf?
Var fanns snöret och tegelstenen?
Var det ett cementlock eller ett plåtlock?
En vanlig tegelsten använder man till ex. skorstenar. En tegelsten till hus är inte lika dan, typ som du sa att MJ hade på sitt hus. Vilken sorts av tegelsten var det?

Jag mätte/uppskattade djupet med ögonmåttet
Snöret & tegelstenen låg väl synligt på botten, var inte mycket vatten i den då jag antar att det är en dräneringsbrunn från stuprören på huset.
Locket var gjort av trä! (mycket oaktsamt då det vistas en del barn/ungdomar där emellanåt).
Tegelstenen såg jag uppifrån och det var en massa hål i den, men jag antar att det är det i alla tegelstenar, snöret låg bredvid / under stenen.
Konstaterade bara att MJ.s hus var av tegel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in